A Facebook 3 millió dollárt fektet az Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alapba
A sajtó munkatársai rendkívüli körülmények között dolgoznak, hogy folyamatosan tájékoztassák az embereket a COVID-19 járvány idején. Mivel az emberek a helyi újságírókhoz fordulnak, hogy fontos információkat kapjanak arról, hogyan lehet megvédeni barátaikat, családjukat és közösségeiket, ezeket az újságírókat különösen súlyosan érinti a jelenlegi gazdasági válság.
A Facebook Újságírói Program (FJP) és az Európai Újságíró Központ (EJC), egy nonprofit szervezet, mely Európa-szerte számtalan kiadóval működik együtt, ma bejelentik az Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alapot, hogy segítsenek az európai újságíróknak a fontos történetek megírásában, amikor mindannyiunknak a legnagyobb szüksége van rájuk.
Az EJC-nek eljuttatott 3 millió dolláros gyorssegéllyel a Facebook a leginkább rászoruló, kis-, és közepes méretű médiumok és újságírók munkáját támogatja a járvány által legfőképp sújtott európai országokban annak érdekében, hogy segítse működésüket és a koronavírussal kapcsolatos tudósításaik fennmaradását a helyi közösségek számára.
Az EJC meghatározott kritériumok alapján dönt arról, hogy ki kap finanszírozást és a Facebooktól függetlenül kezeli a támogatásokat, tehát egy támogatás megítélése nem függ attól, hogy egy hírmédium milyen mértékben használja a Facebook eszközeit és termékeit. A támogatás felhasználható olyan kezdeményezésekre, mint például egy dedikált koronavírus-hírlevél elindítása, fizetések emelése, több szabadúszó újságíró felvétele vagy közösségi csoportok, helyi szintű adatjelentések, online események és egyéb, hasonló kezdeményezések létrehozása.
A Facebook ezen kötelezettségvállalásának gerince egy 100 millió dolláros pénzügyi alap, amellyel a vállalat kifejezetten a hírmédiát támogatja a COVID-19 járvány alatt. Ezen kívül a vállalat egymillió dolláros támogatást nyújt helyi hírek előállítására, egymillió dolláros támogatást nyújt a tényeket ellenőrző szervezetek számára, és további egymillió dollárral támogatja a Nemzetközi Tényszerűség-ellenőrző Hálózatot (International Fact-Checking Network). Az FJP mostanáig összesen 300 millió dollárt fordított az újságírók támogatására világszerte, változatos témákat lefedő hírprogramok és együttműködések keretében.
“A helyi hírszervezetek Európa-szerte a túlélésért küzdenek” - mondta Adam Thomas, az Európai Újságírói Központ igazgatója. “A világjárvány kereskedelmi hatásai mélyen érintik az újságírókat is, akik mininális forrásokkal kénytelenek végezni létfontosságú munkájukat. Azonnali támogatás nélkül a helyi és közösségi sajtó nem lesz képes tájékoztatni az embereket és felvenni a harcot az álhírek ellen. Az Európai Újságíró COVID-19 Támogatási Alap célja az újságírók védelme, akik a válság idején szorosan együttműködnek a közösségükkel.”
Kapcsolódó cikkek
- Biztonságos megoldás vírustesztelésre az OnRobot grippereivel
- A Zyxel technikai segítséget nyújt az otthonról dolgozóknak
- Kríziskezelést feszegető műsor indul az E.ON támogatásával
- Többet és többször rendelünk online
- Az ABB és a munkavállalói adománnyal segítik a Vöröskereszt Nemzetközi Bizottságát
- A koronavírus 4 napon át életben maradhat a mobiltelefonokon
- Telenor-szubjektív a tavaszi szünetre Koren Balázstól, a HiperSuli szakmai vezetőjétől
- Az EIT Health kapcsolatteremtő felületet indított a koronavírus leküzdésének érdekében
- Közösen gyűjt adományokat a Vatera, a Meska.hu és a Foxpost
- Többszörösére nőtt a Viber üzenetküldő – és hívó alkalmazás használata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.