A vásárlói lojalitás erősítésében segít a SAP
Akár kedvenc márkájukat is készek elhagyni a vásárlók, ha fizetniük kell a rendelt termék visszaküldéséért – állapítja meg az SAP Emarsys legújabb kutatása. A kereskedők hosszú távon jobban járnak, ha megszüntetik a vásárlók elé gördített akadályokat, különben elvesztik leghűségesebb vevőiket. A tapasztalatok szerint, aki erre odafigyel, nem feltétlenül kell több visszáru megbízást kezeljen, viszont sokat tesz a vásárlói lojalitás megőrzéséért. Az SAP Emarsys felmérése a magyar piac számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.
A termékek életciklusa a vásárlói lojalitás szempontjából jelentős kihívássá vált 2023-ra. Az SAP Emarsys kutatása szerint a visszaküldési díj bevezetése miatt a brit vásárlók több mint negyede, az amerikaiak nagyjából harmada fordult már el olyan márkától, amelyhez korábban hűséges volt. A britek 18 százaléka tisztességtelennek tartotta a lépést, 13 százaléka pedig már ki is dobott felesleges árucikket amiatt, hogy nem volt ésszerű azt plusz pénzért visszaküldeni. A határidő is érzékeny szempont: az amerikai vevők 40 százaléka hagyta el a korábban kedvelt márkát amiatt, hogy a visszaküldésre rendelkezésre álló idő lerövidült. Mindez komoly veszélyt jelent a vásárlói lojalitásra.
Mivel a brit vevők 23 százaléka változásokat követel a szállítási és csomagolási gyakorlatban, a kereskedők újraterveznek. Idén eddig a brit cégek 27 százaléka és amerikai társaik 32 százaléka helyezte előtérbe a szállítási folyamataik korszerűsítésébe történő beruházást. A fenntartható csomagolás ügye is egyre fontosabb: minden harmadik márka fektet erre is hangsúlyt.
Mindez a magyar piacon is figyelemreméltó tanulságokkal szolgálhat. Érdemes a fejlettségben előttünk járó nyugat-európai és tengerentúli piacok hangulatváltozásaira figyelni, hiszen hosszútávú tapasztalatok szerint idővel a magyar szokásokban is hasonló változás történhet. A fogyasztók itthon is könnyen elfordulhatnak azoktól a webshopoktól, ahol a nem kívánt vagy hibás áru visszaküldése nem díjmentes. Mivel Magyarországon térségi összehasonlításban a csomagküldési, postai díjak vásárlóerőparításon mérve meglehetősen magasak, még inkább megfontolandó, hogy a kereskedők áthárítsák-e a költségeket, ennek ugyanis nagy jelentősége lehet a fogyasztói lojalitás szempontjából.
A kiválasztástól a vásárláson és a szállításon át a kézhezvételig, történjen az üzletben vagy online, a vásárlók elé gördített akadályok veszélyeztetik a márka reputációját. Nem elég a megfelelő terméket a megfelelő áron kínálni; a folyamat minden lépésénél teljes átláthatóságra, és a vevők igényeire reflektáló megoldásokra van szükség. A visszárukezelés emellett mind az adatgyűjtés, mind a bizalom megteremtése szempontjából hatalmas lehetőség a márkahűség építésére. Az ezt jól értő kiskereskedelmi márkák magasabb értékeket érnek el a vásárlói életciklus folyamán, végső soron arányaiban kevesebb visszárut kapnak, és javítják a mindennél fontosabb ügyfélélményt.
„Mivel az SAP a világ kiskereskedelmi forgalmának körülbelül 95 százalékában jelen van termékeivel, az SAP Emarsys további növekedése biztosított. Ez egy win-win szituáció, hiszen kimutatható növekedést biztosít a kereskedőknek és egyértelműen jobb kiszolgálást és ügyfélélményt a vásárlóknak” – mondja Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. Az Emarsys a globális márkáktól a régiós nagyágyúkon át a helyi feltörekvőkig mindenféle referenciával bír, több mint 1500 céggel dolgozik együtt számos szektorban. Olyan ügyfeleknél kapcsolja össze a front és back office-t, mint a Puma vagy a PizzaHut. A magyar, illetve a régiós piacon legismertebb felhasználóik a BioTechUSA és az eMAG.
A lojalitásra nagy hangsúlyt helyező love-brandek számára az omnichannel stratégia a megoldás. Az SAP Emarsys egy olyan vevőkapcsolati platformot kínál, amely képessé teszi a marketingeseket, hogy az időt pénzre váltsák. Segítségével üzleti eredményeket hozó, személyre szabott, több csatornára kiterjedő kampányokat kezelhetnek, és az értékesítési adatoktól a fogyasztói visszajelzések legkisebb rezdüléséig mindenről azonnali visszajelzést kaphatnak, így lehetőségük van finomhangolni kampányaik üzeneteit, árazását, hirdetési paramétereit.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- A vásárlói élmény jövőjét formálja bemutatótermével és szoftveres megoldásaival az SAP
- Kkv-kra szabott vállalatirányítási rendszert mutatott be az SAP
- Eladja a Qualtrics-ben birtokolt tulajdonrészét az SAP
- Az adatmenedzsment új generációját jelentette be az SAP
- Az SAP megoldásával fejleszti digitalizációs programját a Lockheed Martin
- Díjeső a digitalizáció eredménye
- Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát hozná létre a Packeta Hungary
- A BorsodChem aktívan támogatja a digitális átállást
- Új marketing vezető az SAP Hungary csapatában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.