EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Az elmúlt évek látványos emelkedéséhez képest idén szerényebb mértékű volt az elektromos meghajtású járművek iránti kereslet világszíntű bővülése. Míg 2020 és 2023 között 30 százalékról 55 százalékra ugrott az ilyen típusú autók vásárlását tervező fogyasztók aránya, addig idén mindössze 3 százalékpontos növekedést mutatnak a számok.
A válaszadók 27 százaléka leginkább a hiányos töltőinfrastruktúra miatt hezitál, míg negyedük a hatótávolság miatt aggódik. A legfrissebb felmérés adataiban most először az akkumulátorok cseréjének magas költségei miatti félelmek is megmutatkoznak: ezt a kockázatot a potenciális vevők 26 százaléka említette meg.
E-autó vásárlására leginkább a magas üzemanyagárak ösztönzik a fogyasztókat 2024-ben is, a kutatás résztvevőinek több mint harmada ezt jelölte meg a legmeghatározóbb indokként. Eközben a környezetvédelmi szempontok arányaiban háttérbe szorultak. 2021-ben a megkérdezettek közel fele jelölte meg ezeket motiváló tényezőként, idén már csak harmaduk.
Az elektromos autók elterjedésének nagy nyertesei a kínai gyártók, akik az elmúlt években komoly előrelépést könyvelhettek el a szektorban világszerte. Csak az európai EV-eladásokban a kínai modellek aránya 0,4 százalékpontról 8-ra emelkedett 2019 és 2023 között. Európában a vásárlók számára a két legfőbb tényező, amiért fontolóra vennének egy kínai EV-márkát, az a kedvezőnek mutatkozó ár-érték arány és a vonzó járműkínálat.
„A kereslettel egyidejűleg érdemes megvizsgálni a kínálatot is. Az előrejelzések alapján az elektromos autók európai gyártásának jelenlegi bizonytalansága csak átmeneti jellegű, az évtized végére növekedés várható. A magyar gazdaság gerince az autóipar, ezért kiemelten fontos, hogy a hazai leányvállalatok részesüljenek az EV forradalomból. Az állami ösztönzők, például a kutatás-fejlesztésre igényelhető készpénztámogatás és adókedvezmény felhasználása kulcsfontosságú abban, hogy a gyártók és a beszállítók biztosítsák hosszú távú növekedésüket és kiemelt szerepüket a csoporton belül” – hangsúlyozta Szűcs Tamás.
__________________
Az EY Mobilitási Fogyasztói Index (MCI) felmérésről
Az MCI 28 országban (Ausztrália, Ausztria, Brazília, Kanada, Kína, Kolumbia, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, India, Indonézia, Olaszország, Japán, Malajzia, Mexikó, Hollandia, Új-Zéland, Norvégia, Szingapúr, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Thaiföld, Vietnam, Egyesült Királyság és USA) 19000 fogyasztó körében mérte fel az autóvásárlási szokásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
- Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
- Fellendülő elektromobilitás: A Drees & Sommer támogatást nyújt az autógyártóknak
- Kibervédelem: napokon belül szankcionálhatják a figyelmetlen hazai cégeket
- Összefogtak a jövőért az ipar, a tudomány és a művészetek képviselői
- Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
- Világszerte elismert vezetőkkel indít úttörő mesterséges intelligencia szolgáltatást az EY Magyarország
- Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY
- Világszerte optimisták a vezérigazgatók – indulhat a növekedés
- Büntetővámok bevezetését tervezi az EU a kínai elektromos autók importjára
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.