Közel a távol
Borbándy László: A régi rendszer tartalomban és mennyiségben is képtelen volt már a méretében és szolgáltatásaiban is megnövekedett, több telephelyes cég igényeit követni. Ezért döntöttünk a csere mellett. Egy, a távoli egységeinket is real time módon integrálni képes s így az addigi hajlékonylemezes adatátvitelből adódó, többek között árukészlet- és számlaintegritás problémákat is megoldó , hazai fejlesztésű és támogatású rendszert és szállítót kerestünk. A meghívásos tender keretében bemutatkozó megoldások közül az első felhasználóként kapott jelentős árkedvezményt is szem előtt tartva a rEVOLUTION ZENIT SQL rendszerét választottuk.
M.: Mivel ez egy ASP-szolgáltatásra felkészített alkalmazás, segítségével távoli elérési gondjaik is megoldódtak.
B. L.: Az új rendszerben bérelt vonali összeköttetéseken keresztül egy MS W2000-es terminálszerverhez csatlakoznak a telephelyekről, sőt kényelmi okokból néhány belső felhasználó is. Ez utóbbi oka a még gyakori szoftver-, illetve szoftververzió-változtatás, hogy esetenként csupán egyszer, a terminálszerveren kelljen elvégezni a szoftvercserét. Tudtunkkal saját székhelyén a rEVOLUTION is terminálszerveres megoldásban használja a programrendszert.
M.: A korábbi szoftver elsősorban a könyvelésüket támogatta. Mihez nyújt segítséget a ZENIT SQL?
B. L.: Mivel legjelentősebb felhasználója a gazdasági igazgatóság, így a ZENIT-nek már támogatnia kell a vállalat teljes pénzügyi folyamatának kezelését. Többek között ezért kellett túllépnünk a korábbi könyvelési rendszerünkön. A munkaügyi feladatokat erre specializált megoldásként a Nexon a ZENIT-tel adatkapcsolat-szinten integrált Berenc programrendszere támogatja.
M.: A rendszerátállások kritikus pontja az adatmigráció. Önök ezt hogyan élték meg?
B. L.: Többszöri nekifutással, de végül megvalósult. Ennek részben az inkoherens adatállomány, részben a korábbi rendszernek a migráció által megköveteltnél alacsonyabb szintű ismerete volt az oka. A minden átállásnál komoly nehézséget jelentő migráció különösen az eltérő rendszerek s így teljesen eltérő adatstruktúrák esetében kritikus. Mindkét rendszer kellő mélységű ismerete szükséges ugyanis ahhoz, hogy minél zökkenőmentesebben kerüljön át az újba a régi minden sajátossága. Mivel az új rendszer sokkal szélesebben paraméterezhető, és jó értelemben véve komplikáltabb, így sokfajta finomhangolásra nyújt lehetőséget. Például számlázási fajták, típusok, lejáratok köthetők a vevőkhöz, amelyek a különböző részegységekként a bankoknál esetleg bankfiókonként, egységenként eltérő szerződések szerint további alcsoportokba oszthatók. A magas szintű paraméterezhetőség mint kedvező tulajdonság azonban a korábban említettek miatt nem épült be egyértelműen a rendszerbe. Így vevőként megjelenő szállító éppúgy akadt benne, mint fordítva. Ezek miatt a migráció háromszori nekifutással mintegy két hónapot vett igénybe. A számlázást végül 2001-ben már az új rendszerrel kezdtük, ami a programozókon kívül a felhasználók komoly áldozatvállalásának is köszönhető.
M.: Mit sorolna ma a ZENIT Önök számára legkedvezőbb tulajdonságai közé, vagyis milyen "nyereséget" könyvelhetnek el a rendszer használatával?
B. L.: Mindenképpen pozitívum, hogy az idei évet már az új rendszerrel tudtuk megnyitni, s bár egy archív területen még a régi is elérhető, a napi feladatokra már nem használjuk. A már sokszor emlegetett távoli elérés nagy nyereség, s beüzemelése óta jóformán nem is volt gondunk vele. Mint volt már szó róla, leányvállalataink könyvelése a központban lévő szervereken fut, amit bérelt vonalon keresztül, az azzal kapcsolatban lévő terminálszerverre bejelentkezve érnek el. A beérkező adatok azonnal integrálódnak a központi rendszerbe. Például ha elkészítenek egy számlát, vagy kivételeznek egy anyagot a telephelyen, azzal egy időben a pénzügy, illetve az anyagazdálkodás azt regisztrálja. Így a cég egészére nézve percre pontos készletnyilvántartás vagy tartozási/követelési lista készíthető. A távoli eléréssel és kommunikálással maximálisan elégedettek vagyunk, azt sikerrel alkalmazzuk, s a rendszert az ISDN-vonalon keresztül bejelentkező felhasználók is fennakadás nélkül használják.
Kapcsolódó cikkek
- Az Espirit az SAP-t vĂĄlasztotta
- Alerant: globĂĄlis erĹforrĂĄs menedzsment rendszer az AstraZenecĂĄnĂĄl
- Ăjabb ERP szakemberrel erĹsĂt a rEVOLUTION Software
- SzĂĄmlĂĄzĂĄs automatikus jogszabĂĄlykĂśvetĂŠssel
- MS ERP megoldĂĄs ĂŠpĂtĹipari ĂŠs holding vĂĄllalatokra
- IND Group: irĂĄni Ăźzlet, magyar siker
- TervezĂŠsi modullal kiegĂŠszĂtve jelent meg a rEVOLUTION Iroda ++ 7.0 verziĂłja
- Ăjabb cĂŠg alkalmazza sikerrel a rEVOLUTION ruhaipari megoldĂĄsĂĄt
- Ăj szolgĂĄltatĂĄsi igazgatĂłi poszt a rEVOLUTION Software-nĂŠl
- Ăj pozĂciĂłval erĹsĂt a rEVOLUTION az ERP szoftverek terĂŠn