Hazai cégméretre szabott CRM

Fekete Gizella, 2002. február 6. 09:35
2000 szeptemberében még arról adtunk hírt, hogy valószínű a Goldmine CRM alkalmazását vezeti piacra idehaza a Revolution. Mára azonban fordult a kocka. Hivatalos bejelentését az idei Szoftver Börzére időzítve - a saját fejlesztésű Számla Varázsló és Iroda++ ügyviteli szoftverek révén a hazai ügyviteli alkalmazás piacon mára előkelő helyet kivívott cég - saját fejlesztésű, cégen belül már kipróbált, a hazai mértékek szerinti kis- és középvállalkozásoknak szánt CRM alkalmazással rukkolt elő.
A szektor- és ágazatsemleges Revolution CRM Partnerkezelő rendszer a kisebb ügyfélszámmal dolgozó vállalatoknál éppúgy alkalmazható, mint ahol több munkatárs is kapcsolatot tart az ügyfelekkel. Az alkalmazás önálló rendszerként, illetve az Iroda++ moduljaként egyaránt bevezethető, a most folyó fejlesztés eredményeként pedig s közeljövőben más ügyviteli rendszerekhez is kapcsolható lesz. A jelenlegi változat Microsoft platformra épül, adatbázis kezelője az Access, de várhatóan egy éven belül SQL-es változata is megjelenik. A Partnerkezelőben – az ügyviteli rendszerekkel ellenétben - már az ügyfél „előélete”, vagyis az értékesítés előtt vele történetek is rögzíthetők, utána pedig a regisztrált ügyféladatbázisra támaszkodva az ügyfélreklamációk, illetve az ügyfél-elégedettség is kezelhető. A kis- és középvállalatoknál már – többnyire Excelben - meglévő ügyféladatbázisok, több lépcsőben - a Revolution szakemberek támogatásával kielégítve a CRM-ben való használhatóságuk feltételeit - áttölthetők.

A felépítésében és működtetésében egyaránt a kis és középvállalkozások igényeihez igazodó CRM Partnerkezelőt a hazai piacon felvonultatott nemzetközi operatív CRM kínálattól elsősorban ára választja el - a három-felhasználós változaté bevezetéssel együtt nem haladja meg a 300 ezer forintot. Az olcsó megjelenés „ára” többek között – a célzott kategória szempontjából nem túl fájó pontként – a már említett, SQL helyett az Access alapú adatbázis, és a ma még nem megoldott bejövő e-mail kezelés. Azonban a funkciók sokasága és a rendszer rugalmassága kárpótolja az ügyfél- és partnerkezelésük rendbetételén gondolkodó, a már említett, idehaza leggyakoribb méretkategóriákba tartozó intézményeket, vállalatokat. A szoftver segítségével az ügyfelekre vonatkozó információk teljes körű ismeretében hozhatók meg az operatív döntések, megszűnnek a hiányzások miatti információáramlási zavarok és az ügyfelekkel való történéseken túl a munkatársak időkihasználása és végzett munkája is ellenőrizhetővé válik. Ez utóbb felsoroltak pedig közvetlen pénzzé – csökkenő költséggé és növekvő bevétellé – konvertálhatók. Néhány, a CRM rendszer funkciók közül:

ügyfélkapcsolat-kezelés – partnerenként korlátlan címmel és kapcsolattartóval

tárolható, csatolható kapcsolódó dokumentumok

többszintű adatcsoportosítási és kategorizálási lehetőség

ütemezett ügyfélesemények, élettörténet

értékesítés-támogatás és -előrejelzés

igény szerint esemény-, feladat -áttekintés.

A rendszerből az ügyfelek előéletéről és a lezárt értékesítések összegzéséről egyaránt naprakész információk nyerhetők. Akár az elvesztett értékesítési lehetőségekről, de a telefonhívásokról, a befejezett tevékenységek számáról vagy bármely más, az ügyfelekre vonatkozó információból gyors és áttekinthető statisztikai elemzések készíthetők, amihez egyedi igény szerinti lekérdezések és ezekből történő riportkészítés is járul.

Mivel az új ügyfelek megszerzésének bekerülési költsége csaknem tízszerese a régiek megtartásának, ezért az elsősorban a régi ügyfelek megtartását szolgáló funkciók dominálnak – mint például az ügyfélszolgálati tevékenység támogatása és az értékesítési és szolgáltatási üzletágak, osztályok tevékenységének összehangolása.

A Revolution – elsősorban a már meglévő ügyfeleit tekintve a CRM modul potenciális felhasználójának – idén 100 helyen tervezi bevezetni a későbbiek egész kisvállalatok részére dobozos termékként is piacra dobni szándékozott szoftvert.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09