Kik vásárolnak online?

Az eBolt felmérése

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. február 26. 14:04
Teljes körű reprezentatív felmérés ez ideig nem készült még az online vásárlókról, de Prím Online Áruház kapuján keresztül is megközelíthető eBolt látogatói közül közel félezren kitöltötték tavaly év végén a vásárlói kérdőívet, s ezeknek az adatoknak a feldolgozásából levonható néhány következtetés.
A látogatók elektronikus vásárlásokkal szembeni hajlandósága kedvezőnek tekinthető, hiszen a nagytöbbség vásárolt már az interneten, és nem csak könyvet, cd-t, hanem sokan műszaki cikket is.

Az eBolt 1999 júniusi indulása óta a vásárlói arány is növekszik, és emellett a fokozott érdeklődést mutatja, hogy a látogatók közel fele napi vagy heti gyakorisággal ellátogat az eBoltba.

A megkérdezettek döntő többsége a közeljövőben tervezi, hogy vásárol az eBoltban, és az eBoltot a válaszadók 80%-a - igaz, ez a felmérés az eBolt látogatói, és nem mondjuk a Fotexnet vagy a Netpiac látogatói között készült - az online áruházak között a legjobbnak értékelte.

A válaszadók mindössze 5%-a mondta, hogy nem szeretne műszaki cikket vásárolni az interneten. Az egy főre jutó 95.700 Ft-os műszaki cikk beszerzésekből a válaszadók átlagosan 36%-ot terveznek elkölteni online, ami 34.452 Ft/év/fő online költésnek felel meg.

A válaszadók döntő többsége elvárja, hogy az interneten legalább 10%-al alacsonyabb áron találja meg, amit keres, és a szakboltok mélyebb és minőségi áruválasztékát részesíti előnyben a bevásárlóközpontok szélesebb termékválasztékával szemben.

A kérdőívkitöltők végzettségét vizsgálva megállapítható, hogy a felsőfokú végzettségűek továbbra is felülreprezentáltak, és a látogatók a rendszeres internetezők köréből kerülnek ki.

Az eBolt áruház látogatóinak életkor szerinti összetételét vizsgálva kiderült, hogy a 2000-ben végzett hasonló felmérés adataihoz képest egyenletesebbé vált az egyes korcsoportok aránya. Megnőtt a 41-50 éves korcsoport aránya 13%-ról 24%-ra, és lecsökkent a 20-30 éves korosztály részaránya 56%-ról 31%-ra. Szintén emelkedett a 14-19 éves fiatalok száma a látogatók körében 7%-ról, 13%-ra.

Érdekes módon az internetes vásárlás kényelmével azok élnek vagy szeretnének élni leginkább, akiknek van a lakóhelyükhöz közel lehetőség műszaki cikkek vásárlására. Az infrastrukturálisan kevésbé fejlett falvak lakossága egyelőre nem játszik a súlyának megfelelő szerepet a vásárlásban.

Kulcsszavak: Ebolt Areco e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36