Szövetséget kötött az Electronic Arts, és az nVidia
"Az nVidia nagyteljesítményű grafikus processzorainak alkalmazása jelentős segítséget jelent számunkra játékaink grafikai megjelenésének és teljesítményének folyamatos javításában, illetve a színvonalas játékok készítésében" - mondta Scott Cronce, az EA technikai igazgatója.
Kathleen Maher, a Jon Peddie Research piackutató cég elemzője úgy véli, a lépésnek csak korlátozott gyakorlati haszna lesz. Maher szerint az nVidia, és a rivális ATI az utóbbi időben egymástól eltérő megoldásokat dolgozott ki, és a társaságok most megpróbálják maguk mellé állítani a játékfejlesztőket.
Az Electronic Arts várhatóan azonban nem fog olyan nVidia specifikus megoldásokat alkalmazni, amelyek megakadályoznák az ATI alapú grafikus kártyák felhasználóit a játék futtatásában. Mint Maher hangsúlyozta, a játékkiadók célja az, hogy a játékszoftvert minél több játékos megvegye, illetve használhassa. Az ATI pedig igen jelentős részesedéssel rendelkezik a grafikus processzorok piacán.
A mostani lépés inkább egyfajta pszichológiai csapás lehet az nVidia részéről, amelynek legújabb grafikus megoldásai jelentős késéssel, és a várakozásoktól némileg elmaradó teljesítménnyel láttak napvilágot.
Kapcsolódó cikkek
- A Sony új PSP-t dob piacra
- Az egekbe szöktek a PS3-eladások az árcsökkenés hatására
- Augusztusban érkezik Európába az Xbox 360 Elite
- MIG-29-esek légi harca a hazai WCG-döntőn
- Mától olcsóbb a PlayStation 3
- Szerdán nyit az összezsugorított E3 videojáték-seregszemle
- Az Nvidia Tesla szuperszámítógép-család néhány új részlete
- 500 GFLOPS teljesítményű Nvidia GPGPU
- Asus notesz Intel Core 2 Extreme CPU-val játékokhoz
- A hazai cybervilág legszebb leányzói