Kelet- és közép-európai távközlési szolgáltatók szövetsége alakul
Ezeknek a szabályozási kérdéseknek jelentős hatása van a szolgáltatók napi működésére. Ezért a szolgáltatók álláspontja az, hogy ezeket a kérdéseket meg kell vitatni, elemezni kell, és az eredményeket közölni a szabályozási területen érdekelt szereplőkkel, beleértve a nemzeti szabályozóhatóságokat, más illetékes szerveket és az Európai Közösség Bizottságát. Az üzemeltetők ebből a célból megfelelő vitafórumot kívánnak létrehozni és a közép- és kelet-európai területről meghívni minden más olyan vezetékeshálózat-üzemeltetőt, amelyek csatlakozni szeretnének ehhez a kezdeményezéshez.
A kezdeményezés célja az lehet, hogy meghatározzák a "Szolgáltatók Szabályozási Fóruma" (az angol elnevezés rövidítése: ORF) nonprofit szakmai társaság jogi helyzetét, amelynek fő küldetése, tevékenységei és célkitűzései az alábbiak:
- A hozzá tartozó vezetékes szolgáltatóknak nyújtott támogatás, hogy a felhasználók előnyére feladataikat hatékonyabban láthassák el.
- Az érintett szolgáltatók egységes álláspontjának kialakítása, a megfelelő együttes hatás érdekében.
Az ORF fő tevékenységei és folyamatai az alábbiak:
- Együttműködés minden érintett európai platformmal, közös érdeket képviselő kérdésekben.
- Információ és know-how cseréje szabályozási kérdésekben.
- Információ és know-how cseréje közös és sürgős üzleti kérdésekben.
- Konzultáció ORF-tagokkal EU-tagsági kérdésekben.
- Egy közös kelet-közép-európai benchmarking adatbázis létrehozása.
- Fórum létrehozása kétoldalú üzleti együttműködésre.
- Olyan kérdések kiemelt kezelése, amelyek specifikusan a kelet-közép-európai távközlési környezetre vonatkoznak a szélesebb körű EU-piac összefüggésében.
Az ORF létrejötte után nemcsak a kelet- és közép-európai területre koncentrál, hanem társa kíván lenni az Európán belül már létrejött szövetségeknek és hivatalos szerveknek, többek között az Európai Bizottságnak és az ITU-nak.
A Deloitte került kiválasztásra arra a szerepre, hogy koordinálja az ORF megalakítási folyamatának előkészítő fázisát.
Kapcsolódó cikkek
- Műholdhálózattal a katasztrófák ellen
- Folytatja az EU a német távközlési törvény miatt jogsértési eljárást
- Brüsszel szerint fogyasztói szemmel javul a távközlési helyzet az EU-ban
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
- Románia is jelölteti magát az ITU Tanácsba
- A Nobel-békedíjas Dr. Yunnus nyitja idén az ITU Telecom World konferenciát
- Európai ITU fórum Bulgáriában
- Rendhagyó helyszínen rendezik meg az ITU Telecom World 2006-ot
- Mobilszolgáltatók: a piac hatékonyabban szabályozná a roaming-díjat
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.