A mobil fizetési technológiák bevezetése még várat magára
MTI Sajtóadatbank, 2004. július 9. 09:10
- Még jó ideig eltart, mire mobiltelefonjainkkal egyenlítjük ki számláinkat. Rövid távon nem sok jót ígér a piac az M-Payment rendszerek számára, de 2006-tól már megmozdulnak a dolgok - jelentette ki az ADL szakértője, Johan Karlsson. Ázsiában jóval kedvezőbbek a kilátások, mint bárhol máshol. Nyugat- és Kelet-Európa ebben a tekintetben nem különbözik egymástól.
Ausztriában a mobilszolgáltatók szorgalmazzák a rendszer bevezetését, míg Dániában a nagy bankok állnak a technológia bevezetése mögött. Dél-Koreában és Szingapúrban pedig a kormány támogatja a folyamatot. A mobil fizetési megoldások a felhasználók számára részint praktikus, részint biztonsági és költséghatékonysági előnyöket nyújtanak. - Az ügyfelek semmi esetre sem hajlandóak többet fizetni a szolgáltatásokért magukért, a fizetési megoldás azonban önmagában is hozzáadott értéket képvisel. Egy parkolócédula meghosszabbítása SMS útján például olyan praktikus előnnyel jár, hogy egyáltalán nem számít mellette az SMS díja - mondta Karlsson.
Az M-Payment megoldás új ügyfélkört megszólítani kívánó kereskedők, valamint a csalási kockázatot csökkenteni kívánó internetes üzletek számára is előnnyel jár. A mobilszolgáltatók számára pedig a beszédforgalmazással elért bevétel csökkenése közben új bevételi forrást kínál. A rendszer bevezetésének buktatóit a szabványosítás hiányosságaiban, a magas beruházási költségben és az emberek hagyományos fizetési megoldások iránti ragaszkodásában látja az ADL szakértője.
A tanulmány 32 ország több mint száz szakértőjének a megkérdezése alapján készült.
Ausztriában a mobilszolgáltatók szorgalmazzák a rendszer bevezetését, míg Dániában a nagy bankok állnak a technológia bevezetése mögött. Dél-Koreában és Szingapúrban pedig a kormány támogatja a folyamatot. A mobil fizetési megoldások a felhasználók számára részint praktikus, részint biztonsági és költséghatékonysági előnyöket nyújtanak. - Az ügyfelek semmi esetre sem hajlandóak többet fizetni a szolgáltatásokért magukért, a fizetési megoldás azonban önmagában is hozzáadott értéket képvisel. Egy parkolócédula meghosszabbítása SMS útján például olyan praktikus előnnyel jár, hogy egyáltalán nem számít mellette az SMS díja - mondta Karlsson.
Az M-Payment megoldás új ügyfélkört megszólítani kívánó kereskedők, valamint a csalási kockázatot csökkenteni kívánó internetes üzletek számára is előnnyel jár. A mobilszolgáltatók számára pedig a beszédforgalmazással elért bevétel csökkenése közben új bevételi forrást kínál. A rendszer bevezetésének buktatóit a szabványosítás hiányosságaiban, a magas beruházási költségben és az emberek hagyományos fizetési megoldások iránti ragaszkodásában látja az ADL szakértője.
A tanulmány 32 ország több mint száz szakértőjének a megkérdezése alapján készült.
Kapcsolódó cikkek
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A csökkenő árak mérséklik a globális chip-eladást
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat