Hisz-e Ön annak, ha egy cég csupa szépet mond magáról a honlapján?

forrás Prim Online, 2005. november 16. 10:32
Most Ön biztosan azt hiszi, hogy a cikk címében feltett kérdés költői volt, mert már hogyan hihetnénk annak, amit egy cég magáról mond, a saját honlapján. Pedig szerencsére nem ilyen rossz a helyzet: van arra mód, hogy a cégek elnyerjék a honlapjukra látogatók bizalmát.
Természetesen mindenki bizalmatlanul szemléli azt, ha el akarnak adni neki valamit, de ha éppen olyan dolgot szeretne vásárolni, akkor mégiscsak ki kell választania egy neki tetsző vállalkozást. Itt most ne csak arra gondoljunk, hogy magán az Interneten zajlik le a vásárlás, hanem arra is, ha az Internet csak az információ begyűjtésére való, és utána valamilyen fizikailag létező üzletben történik meg maga a vásárlás.

Tehát tegyük fel, hogy az érdeklődő rákeres az Interneten arra, amire szüksége van. Ilyenkor legtöbbször csak a türelme szab határt annak, hogy hány ajánlatot böngészik végig a felhozott találatok közül. Melyiket fogja választani?

Itt mindjárt két válasz is kínálkozik, az egyik arra az esetre vonatkozik, amikor azonnal szüksége van a termékre, így MOST döntést is akar hozni, a másik pedig arra, amikor egyelőre csak információt gyűjt, és a döntést néhány nap vagy hét múlva akarja meghozni. Ebben a mai cikkben csak az első esetet vizsgáljuk, azaz azt elemezzük, hogy hogyan lehet meggyőzni a látogatót arról, hogy azonnali döntése esetén a mi vállalkozásunktól vegye meg a szükséges dolgot.

Tekintsünk el az ár és a minőség szempontjaitól, tegyük fel, hogy a konkurencia is hasonló áron, hasonló minőségben nyújtja a terméket vagy a szolgáltatást, és mindenki hasonlóan dicséri is magát a honlapján. Mi akkor a varázsszó?

Az ajánlás. A bizalom elnyerésének egyik legnagyobb fegyvere az ajánlások felsorakoztatása. Az egy dolog, hogy mit mond magáról a cég, de az már más, hogy mit mondanak róluk az ügyfelei. Sokkal hihetőbbnek hangzik az, ha más mondja, mintha a vállalkozás magát dicsérné.

És hogyan kell az ajánlást alátámasztani? Úgy, hogy nemcsak az ajánló nevét, beosztását és az ajánlás időpontját adjuk meg, hanem például az Internet-címét is, hogy a látogatók – ha kedvük tartja – utána is tudjanak nézni, hogy az ajánló személy tényleg létezik-e, és tényleg olyan területen dolgozik-e, ahol valószínűsíthető, hogy használja az éppen ajánlott terméket vagy szolgáltatást.

Szerezzünk ajánlást annyi meglévő vásárlónktól, amennyitől csak tudunk, annyi termékre, amennyire csak tudunk, illetve az ügyfélszolgálatunk minőségére is. Ezek megléte esetén a tárhelyen és az email-kampányainkban is tudunk majd elegendő ajánlást összerakni.

Hogyan gyűjtsük az ajánlásokat? Minden elképzelhető módon, amit a kreativitásunk megenged. A honlapunk részeként tegyük fel a felkérést a tárhely területünkre. Írjunk félévente egy levelet a meglévő ügyfeleinknek, és kérjünk tőlük ajánlást. Készítsünk elő egy automatikusan kiküldött levélsorozatot az új ügyfeleinknek, amelyikben valahányadik levelünk szóljon az ajánláskéréséről. (Annyi időt hagyjunk eltelni a megrendeléstől, hogy már bizonyosan legyen módja megtapasztalni a termékünk, illetve szolgáltatásunk nagyszerűségét.) Adjunk pár mintát azok kezébe, akiktől ajánlást kérünk. A kedvenc ajánláskérő formulámat az egyik tárhelyre telepíthető Internet-marketing szoftverünknél láttam: minden egyes elinduláskor a kezdőoldal maga egy ajánláskérő űrlap.

Általában viszonozni szoktuk az ajánlásokat a következő módon: Amikor felhasználjuk az ajánlást, akkor az ajánló személy vagy cég neve után az ajánlást a honlapjukra mutató link zárja. Így, ha a mi oldalunkon böngésző látogatók ellenőrizni szeretnék az ajánlás hitelességét, amit gyakran meg is tesznek, akkor így az ajánlónkhoz irányítjuk őket, ezáltal az ő potenciális ügyfeleivé is válnak. Ráadásul, ha nekünk egy forgalmas Internet oldalunk van, akkor az egyik főoldalunkról eredő közvetlen link igen értékes az ő saját Internet-marketingje szempontjából is. Ezért ajánlást adni és kapni egy nyerő-nyerő helyzet.

Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…

Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05