Média Hungary 2006: Digitális robbanás - nyertesek és áldozatok

forrás Prim Online, 2006. május 2. 16:46
Idén a digitális robbanás várható nyerteseiről és veszteseiről szól a május 23-24. között a Club Tihany Hotel- és Konferencia Központban megrendezésre kerülő Média Hungary 2006 konferencia; a hazai média legjelentősebb és legnagyobb létszámú szakmai tanácskozása. Az „Amikor felborul a keljfeljancsi” mottóval jegyzett konferencián kereskedelmi és közszolgálati médiumok képviselői, állami szereplők, médiapolitikusok és elméleti szakemberek véleményének ütköztetésével elemzik a digitális médiára való áttérés kérdésköreit.
A technika és a médiapiac fejlődése további tematikus csatornák megjelenését valószínűsíti. A kínálat bővülésével azonban nem feltétlenül tart lépést a nézői igények bővülése: a felmérések szerint az előfizetők döntő többsége 15-20 csatornával beérné, viszont szeretné, ha olcsóbban juthatna hozzá a tartalmakhoz. Egyes vélemények szerint az interaktivitás a nézők javát hidegen hagyja, és a többség inkább hajlandó lenne még több reklámot elviselni, mint azt, hogy többet kelljen fizetnie kedvenc csatornáiért. Az egyre több szereplős piacon tehát várhatóan fokozódik a verseny mind a tartalomszolgáltatók, mind a hozzáférési platformok között a költségek minimalizálására törekvő nézők kegyeiért. E folyamatnak elvileg a fogyasztók lehetnek a legfőbb haszonélvezői, hiszen egyre több tartalomhoz egyre több csatornán - elvileg - egyre olcsóbban férnek hozzá.

Vajon a digitális átállásnak valóban van médiademokratizálódási és fajlagos árcsökkentő hatása? Ha igen, akkor kinek éri meg egyáltalán a digitális átállás? Lesznek-e, s ha igen, akkor kinek kedveznek az új mérési módszerek? Milyen új üzleti modellek kialakulására számíthatunk? Milyen új típusú, akár ma még ismeretlen szolgáltatások jelenhetnek meg? Várható-e "tartalomínség" annak következtében, hogy a tartalom-előállítók, illetve a műsor- és hozzáférés-szolgáltatók vertikális integrációja nyomán egyre több szűk keresztmetszet alakul ki az infokommunikációs értékláncban? A tanácskozás alkalmával e témakörön túl - többek között - szó lesz még a médiatörvényről és más, a médiumokat érintő jogi szabályozóról, a hír- és egyéb műsorok készítéséről a gyorsan változó digitális világban.

A konferencia programját Kovács György, az ORTT elnökének ünnepélyes megnyitója után „Változó szerepek, átalakuló üzleti modellek” címmel Andreas Sternberg, a C More vezetőjének vitaindítója követi, majd számtalan hazai televíziós és rádiós vezető szakember, döntéshozó után a BBC képviseletében Dajka Béla a rádió digitalizációjának nemzetközi tapasztalatait osztja meg a hallgatósággal. Az angol közszolgálat átalakításának stratégiai kérdéseivel, tanulságaival, valamint a közszolgálati médiumok reklámmentessé tételével foglalkozik Dajka Béla és Charles Fletcher, a Caledonia Media Ltd igazgatójának vitája. A rendezvényen a szakmai szervezetek képviselői a reklám-, pr- és médiaügynökségek szakemberei, közvélemény-kutatók, jogi irodák munkatársai, kábelcsatornák üzemeltetői, illetve hazai és multinacionális cégek, intézmények kommunikációs szakemberei nyilvánítják ki véleményüket a digitalizációs robbanás várható hatásairól.

A konferenciával kapcsolatban bővebb információ a www.mediahungaria.hu oldalon található.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09