Megalakult az IP Telefon Szolgáltatók Érdekvédelmi Szövetsége
„Magyarországon alternatív szolgáltatások leginkább távolsági, mobil és nemzetközi irányokba valósulhattak meg ez idáig, az ügyfelek számára talán ez miatt is nem hozott érezhető változást az elmúlt évek liberalizációs folyamata. Nem került kiaknázásra az Európában is elsőnek számító, tavaly bevezetett, nem helyhez kötött szolgáltatások számára dedikált 21-es prefix, mivel hiányzik a teljes körű szabályozása.. Az EU-n belül is több féle álláspont létezik a VoIP szolgáltatások szabályozására, de azt gondolom, hogy ebben a magyarországi szolgáltatók is utat mutathatnak közösen az NHH-val”-- nyilatkozta Kun István. Hozzátette: “Az új technológia megjelenése robbanásszerű változásokat fog előidézni a magyar és az európai piacokon, s ezt szövetségünk szeretné elősegíteni illetve jogi és műszaki ajánlásokkal befolyásolni.”
Az ITÉSZ további céljai: az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. Tv. céljai és alapelvei teljesülésének elősegítése és támogatása; az IP telefonszolgáltatás hibátlan működése., jogi és műszaki biztonságának növelése, a tagok elkötelezettség vállalása a minőségi és a korrekt szolgáltatásnyújtás érdekében.
A szövetség legfontosabb feladatai között található: mielőbb etikai kódex megalkotása; BVX (Budapest Voice Exchange) kicserélő központ létrehozása, amelyben az ITÉSZ a BIX mintájára tervezi felépíteni a ki- és bemenő hívások cseréjét, mérését; műszaki ajánlások kidolgozása Magyarország és az EU szakhatóságainak; tanulmány kiadása az ITÉSZ-tagok által bevizsgált eszközökről; tanúsítvány (ITÉSZ-certificate) kiadása.
A sajtótájékoztatón az NHH képviseletében felszólalt Bánhidi Ferenc, aki emlékeztetett rá, az EU a verseny élénkítésének eszközét látja a VoIP-ban, aminek éppen most megkezdődött fejlődése miatt számos szabályzási kérdést a technológia és a piac fejlődésének függvényévé tett, illetve a tagországok hatóságainak a szerepkörébe utalja az elképzelése szerint könnyű („light”) szabályozást. A hatóság és a szövetség szakmai leendő viszonyára vonatkozó kérdésemre Bánhidi elmondta, harmónikus együttműködésben, az NHH és az ITÉSZ együttes szabályozási tevékenysége érvényesítésében gondolkoznak.
Kapcsolódó cikkek
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Freecall: egy alternatíva az ingyenes telefonálásra!
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
- Ne vegyél telefonközpontot: töltsd le ingyen!
- VoIP Spam-szűrő
- e.fone: internetalapú telefonszolgáltatás kkv-knak
- Kombinált internetcsomagok a T-Online-tól
- Hungexpo: Cisco IP telefónia a kiállítóknak is
- Kkv alközponti megoldások VoIP-kiterjesztése költséghatékonyan
- A PanTel és a Wiera kísérleti mobil VoIP szolgáltatást indít
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.
A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.
Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket
Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.