Siemens: IP TV és VoIP megoldások

Kovács Attila, 2006. szeptember 23. 14:45
A Siemens kulcsátadásos IP TV megoldást szállít a horvát T-Com szolgáltatónak, Kölnben pedig egy kongresszuson élőben mutatott be utazási irodáknak szóló VoIP szolgáltatási csomagot.
Déli szomszédunk vezető távközlési szolgáltatójához megérkezett a jövő TV-je, a Siemens Com IP TV megoldásának formájában. Szélessávú vezetékes hálózati csatlakozás és egy set-top-box segítségével az előfizetők igénybe vehetik a Deutsche Telekom leányvállalatának, a Croatian T-Com-nak széles körű (13 hazai és 40 nemzetközi csatornára, valamint video-on-demand szolgáltatásra kiterjedő) “MAXtv” kínálatát. Ehhez a Siemens szállította és alakította ki a kulcsátadásos technológiát, és integrálta azt a szolgáltató hálózatában. A technológia az új H.264 kompressziós  szabványra épül, amely megfelel az MPEG4-nek, és szerény sávszélesség igénybe vételével is  minőségű képvételt biztosít. A szolgáltatás előfizetői már most is az interneten is szörfölhetnek tv-készülékük közvetítésével, a jövőben pedig a videó-műsorokat rögzíthetik is saját eszközeik vagy a szolgáltató hálózata segítségével. A T-Com IP TV csomagja a Siemens Surpass Home Entertainment megoldásra épül.

Az SBS, a Siemens IT-szolgáltató ágazata helyezte üzembe és működtette is a szeptember19. és 21. között, Kölnben, az  FVW(a legnagyobb német nyelvű utazási szakfolyóirat) kongresszusán bemutatott VoIP megoldást. Az utazási irodák az SBS kínálata révén működési költségüknek akár a 20%-át is megtakaríthatják. A megoldás lehetővé teszi, hogy az utazási irodák a jövőben mindent egy telefonrendszer közvetítésével intézhetnek el, legyen szó repülőgép helyfoglalásról, hotel-szálláshelyek felderítéséről, gépjármű bérléséről vagy különleges vakációs ajánlatokról. Ha az irodában foglalt a tárcsázott telefonszám, a VoIP alkalmazás a bejövő hívást az intranet közvetítésével automatikusan átirányítja a következő szabad telefonszámra, illetve, ha valamennyi szám foglalt, ugyanannak az irodának egy másik fiókjába.  Lehetőség van arra is, hogy a megoldást összekössék egy CRM (ügyfélkapcsolati) rendszerrel, ami marketing kampányok gyorsabb kezelését segíti elő (pl. egy ügyfél-csoport végigtelefonálása során).  A CTI  (computer-telephony integration) technika alkalmazása a tárcsázás időveszteségét takarítja meg, és a beszélgetés végeztével a rendszer a következő hívandó számot veszi elő a CRM rendszerből.
Kulcsszavak: IPTV VoIP Siemens

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól

A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.

2024. április 11. 11:38

A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.

2024. április 10. 21:07

Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket

Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.

2024. április 8. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09