VOIP migráció - a meglévő ISDN alközpont VOIP-osítása

Új fogalom a vezetékes távközlésben

forrás Prim Online, 2006. december 11. 13:34
A vezetékes telefóniát alapjaiban megrengető internet telefónia egy újabb fogalom megtanulására kényszerít minket: a VOIP migrációra. De mit is takar ez a ma még nagyon is idegennek tűnő szószerkezet? Hogyan lesz ettől kevesebb a telefonszámla, kényelmesebb a telefonálás és egyszerűbb az életünk?
Jövőre már nincs visszaút

A szakmában régóta köztudott: a VOIP (interneten át olcsóbb, gyakran ingyenes telefonálás, ilyen pl. a Skype) napjaink legdinamikusabban fejlődő távközlési megoldása. A növekedés mértéke a tengerentúlon már elérte az évi hetven százalékot, piaci elemzők szerint pedig egy-két éven belül eléri azt a kritikus tömeget, ahonnan már nincs visszaút.
Arra a kérdésre, hogy szeretne-e telefonszámlát csökkenteni 2007-ben, valószínűleg minden cégvezető egyértelmű igennel felelne. Arra a kérdésre, hogy mindezt hogyan tervezik megvalósítani, már kevesebben tudnának konkrét választ adni, de a válaszok között ott szerepelne a bűvös VOIP kifejezés is. Ellenben teljes egészében lecserélni a komplett vezetékes telefonrendszert egy olcsóbb percdíjakat kínáló VOIP telefonközpontra - elenyésző hányaduk tervezné.

VOIP migráció: a meglévő ISDN alközpont VOIP-osítása

A VOIP migráció épp erről szól: hogyan lehet úgy VOIP-osítani (értsd: olcsóbbá, ingyenessé tenni egy cég telefonforgalmát) úgy, hogy ne kelljen kihajítani a nemrég drága pénzen beszerzett ISDN telefonközpontot. Egyszerűbben: marad a régi központ, de alkalmassá tesszük VOIP hívásokra is. A migráció során öregedő alközpontunk mintha szárnyakat kapna: egy csapásra hagyományos vezetékes kommunikáción túl IP telefonálásra alkalmas lesz, sőt számos, csak az IP telefonközpontokra jellemző extrával bővül tudása.

Ilyen például:
   1. hangrögzítés, (egy gombnyomásra vagy automatikusan)
   2. távmunka-támogatás, (a világ akár másik részén lévő távoli mellékekkel ingyenes kommunikáció)
   3. személyre szabott hangposta (e-mailben továbbítja az üzenetet)
   4. videó-telefon, táv-konferencia (ha mindkét fél videotelefont használ)

A helyzet nagyon hasonló mint a kilencvenes években a ISDN megjelenése idején volt: ott is úgy tudtuk migrálni analóg vonalunkat ISDN-re, hogy megtartottuk telefonszámunkat és telefonközpontot sem kellett cserélnünk.

A köztes megoldás: vezetékes-VOIP átjáró

"A migrációs projektekben a költséghatékony megoldás VOIP gateway (jelentése: átjáró, azaz a hagyományos beszélgetést VOIP-ossá átalakító készülék) csatlakoztatása a telefonközponthoz” - igazít el Sándor Zoltán a VOIP telefonközpontokat is szervizelő Gloster telekom ügyvezetője. Egy „átjáró” a telefonközpont szemével nézve ugyanolyan fővonal mint amit vezetékes szolgáltatótól kapunk, épp ezért az átállás fájdalommentesen és gyorsan végbemehet.

Nem kell újra tanulni a telefonálást sem

A VOIP migráció legnagyobb előnye, hogy már a jövő hónapban érezhető lesz a telefonszámla csökkenése, hisz az eddig drága vezetékes szolgáltató helyett a hívások az olcsóbb, vagy gyakran ingyenes VOIP szolgáltatón keresztül valósulnak meg. (Az, hogy egy hívás mikor fizetős és mikor ingyenes, erről szólt előző cikkünk). A projekt során a meglévő vezetékes alközpont nem került lecserélésre ezért régi berendezések megtarthatóak úgymint:

   1. asztali alközponti rendszertelefonok,
   2. analóg faxok,
   3. banki modemek,
   4. riasztóközpontok,
   5. analóg telefonkészülékek,
   6. GSM adapterek,
   7. PIN kódok
...és a telefonálási szokásokon sem kell változtatni!

Új központnál olcsóbb a migráció

A migráláshoz szükséges analóg VOIP átjárók kb. 20-25 ezer forintért szerezhetők be a piacon. Okosabb ISDN telefonközponthoz ISDN átjáró dukál, ennek árát viszont borsosabb százezer - százötvenezer forintos árszínvonalon keressük. Ehhez még hozzá kell adni a telepítés és a telefonközpont programozásának díját. Ez a beruházás egy átlag 100 ezer forintos havi számla esetén 2-3 hónap alatt behozza az árát. „Egy teljesen új VOIP alközpont árának kb. negyede” - világosít fel Sándor Zoltán. De minden migrációs projekt egyedi: mindenképpen kérjük szakember tanácsát, egyedül semmiképp sem tanácsos belevágni.

2007 a Hybrid központok éve lehet

"2007-ben az IP telefonok és telefonközpontok mellet a legnépszerűbb vállalati VOIP-os megoldások az un. hybrid telefonközpontok lesznek” - azaz olyan alközpontokra lesz a legnagyobb a piaci kereslet, amelyek még alapjaiban hagyományos ISDN alközpontok, de már alkalmasak VOIP kommunikációra. Ezeket a készülékek már eleve VOIP képesen (ha úgy tetszik „migráltan") kerülnek telepítésre. A végfelhasználónak pedig nincs más dolga mint szerződést kötni egy neki szimpatikus VOIP szolgáltatóval és élvezni a csökkentett percdíjakat.

forrás: www.alkozpont.net 

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól

A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.

2024. április 11. 11:38

A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.

2024. április 10. 21:07

Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket

Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.

2024. április 8. 13:10

HONOR Magic Moments Awards: Nemzetközi zsűri, hat kategória és 59 díj

A HONOR bejelentette, hogy április 6-án indul a 2024-es HONOR Magic Moments Awards, ami immár negyedik alkalommal népszerűsíti a mobilos fényképezést. Hat kategóriában 59 díjjal várják a jelentkezőket, akik tájképekkel, portrékkal, videókkal, csoportfotókkal és egyéb témákkal nevezhetnek. A cél megragadni az emberi pillanatokat az okostelefonokkal.

2024. április 5. 14:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09