Tanulmány a mobiltávközlés fejlődéséről
Az elemzés szerint jelentősen növelné a szolgáltatók bevételét az, ha ennek a forgalomnak csak egy kis részét a saját hálózatukon keresztül továbbíthatnák a szolgáltatók.
A Deloitte technológia, média és telekommunikációs (TMT) csoportjának telekommunikációra vonatkozó előrejelzése szerint 2007-es év érdekes lesz azok számára, akik a globális távközlési szektorban vagy a szektorral dolgoznak. Már csak azért is, mert a jóval több mint 100 éves távközlési piac még mindig képes innovációra, megújulásra és növekedésre.
A tanulmány emlékeztet arra is, hogy a mobilszektor, főként a fejlett országokban, új, nagyszabású alkalmazás kifejlesztésén dolgozik a hangátvitelből és SMS-üzenetekből származó bevételek kiegészítésére.
A mobilszolgáltatók történelmi küldetése korábban az volt, hogy kültéren teljes lefedettséget biztosítsanak. Noha a szolgáltatók még mindig fontosnak tartják a földrajzi lefedettséget, a legnagyobb harc ma már a beltéri lefedettségért folyik: 2007-ben egyre több mobilhívást beltérről kezdeményeznek majd, ami a vezetékes hálózatok kiszorításához vezet.
A mobilszolgáltatók stratégiája a Deloitte szerint teljes mértékben ehhez az új célhoz igazodik: maximalizálniuk kell a beltéri hívások és a továbbított adatok minőségét, ami többek között kiegészítő hálózati technológiák integrálásával érhető el. Emellett bővíteniük kell a tarifakínálatukat a mobiltelefonok beltéri használatának ösztönzésére.
Ezen túlmenően a tanulmány szerint tanácsos lehet számukra a licencszerződések áttekintése, amelyek némelyikét valószínűleg még akkor kötötték, amikor a mobiltelefonok nem voltak hordozhatóak, és a szolgáltatás csak kevesek számára volt elérhető.
A Deloitte szerint a távközlési szolgáltatók valószínűleg továbbra is előtérbe helyeznek majd olyan alkalmazásokat, amelyek nagy fájlokat és adattartalmat hoznak létre. Erre gyakori példa a videóletöltés. Az ipar számára azonban az elemzés alapján talán mégis kedvezőbb lenne, ha az ellenkező irányba indulna el. Noha a méret a lényeg, a távközlési szektorban nem minden esetben a nagyobb a jobb.
A szolgáltatók bevételének legnagyobb része olyan szolgáltatásokból ered, amelyek kisméretű fájlokon és kis sávszélességen alapulnak. Ilyen például az SMS, a csengőhangok vagy a beszélgetés. Az utóbbi az első kereskedelmi hívás óta több milliárd dolláros hasznot eredményezett. Az idén azonban azok a szolgáltatók lehetnek sikeresek, akik felismerik és népszerűsítik a tömegpiacon megjelenő, egyszerű, keskeny sávú alkalmazásokat.
A Deloitte tanulmánya szerint 2007 a távközlési szolgáltatások adományozásának jegyében telik majd. A mobiltelefon és a széles sáv csak két olyan tétel, amely várhatóan ingyenesen hozzáférhető lesz, még ha számos feltétel függvényében is. Az ilyen ajándékok azonban az ajándékozónak és az ajándékozottnak is pénzbe kerülnek: a mobilszolgáltatók készülékek millióinak támogatásával kapcsolatos költsége országonként több milliárd fontra rúghat 2007-ben. A szektor számára az ingyenes szolgáltatások hatása abban is megmutatkozhat, hogy egyre több értékes termék és szolgáltatás válik tömegcikké - legalábbis a felhasználók szemében. Az idén a távközlési szolgáltatók valószínűleg szelektívebb és óvatosabb megközelítést alkalmaznak majd az "ingyenes" fogalmával szemben, és reálisabban értékelik annak lehetséges negatív hatásait.
A Deloitte szerint a magyarországi mobilszolgáltatók technológiai szempontból az európai fejlődés frontvonalában haladnak. Ugyanakkor a vezetékes internet kisebb elterjedtsége miatt Magyarországon várhatóan nagyobb hangsúly helyeződik olyan vezeték nélküli megoldásokra, amelyek valamilyen módon helyettesíteni tudják a hagyományos internetes technológiákat. Így pedig a jobb lefedettségért folytatott harc is kiemelten fontossá válhat. Az új alkalmazások elterjesztéséhez szintén fontos lesz új magyar nyelvű tartalmak biztosítása - áll a tanulmányban.
Kapcsolódó cikkek
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Pendrive microSD-ből: Egyszerű másolás mobilról PC-re
- Új tarifacsomagokkal havi 1000 percet ajándékba ad a Pannon
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Nem a felhasználókon múlik az adatalapú mobiltelefonos szolgáltatások lassú terjedése
- Sikeres mobilhívás a világ tetejéről
- Bluetooth-os karkötő jelzi a beérkező hívásokat
- MTA és T-Mobile: újabb mobiltársadalom-kutatási kötet
- I. Electronic Arts Játék Fesztivál az INFOmarket - Mobil Show-n
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.