Leginkább telefonszámla-csökkentés miatt vesznek telefonközpontot a budapesti kisvállalkozások

forrás Prim Online, 2007. március 15. 17:23

Telefonszámla-megtakarítás, hívásátadás, PIN-kódos rendszer, automata kezelő: ezek voltak a négy legnépszerűbb válaszok legutóbbi minifelmérésünkben, melyben arra kerestük a választ, hogy milyen okból vásárolnak telefonközpontot a budapesti kis- és középvállalkozások. A kutatásból az is kiderült: a cégek döntő többsége mobilt használ, mégis csupán elenyésző százalékuk tervezi visszaadni vezetékes vonalait. Az idei év slágerének a VOIP tűnik: az internettelefonálásra képtelen telefonközpontok gyakorlatilag az eladhatatlan kategóriába kerültek.

„Pillanat, kapcsolom” - kiabálás és rohangálás helyett

Minden olyan cégnél, ahol egy helységben három vagy annál több munkatárs dolgozik, előbb-utóbb felmerül az igény: mennyivel kényelmesebb lenne átkapcsolni egy hívást, mint a kézibeszélőt félretéve azt kiabálnia a kollégának: „Telefonod van!”

Ezt a szolgáltatást hívásátadásnak (más néven kapcsolásnak) hívják, és erre már a legolcsóbb – már néhány tízezerért beszerezhető - telefonközpont is képes. Legnagyobb előnye, hogy a véletlenül rossz számot vagy melléket tárcsázó ügyfeleinknek sem kell újra hívniuk: minden bejövő hívás átadható (kapcsolható) egy másik kollégának, a kapcsolás ideje alatt pedig kellemes zene nyugtatja várakozó hívóinkat.

Kicsivel többért, már főnök-titkár funkciót is kapunk – azaz a kapcsolás előtt a titkárnőnek lehetősége van megkérdezni a főnököt, hogy az kíván-e beszélni az adott hívóval. Az eredmény: nyugodtabb főnök, akit nem idegesítenek a folyton betelefonáló ügynökök, adománygyűjtők vagy a kéretlen piackutató cégek hívásai.

Sok bejövő hívás? Titkárnő helyett kapcsoljon az automata kezelő!

Kevés idegörlőbb dolog van, mint a nagy szolgáltatók ügyfélszolgálatainak menürendszere. Különösen bosszantó, ha csak valami egészen egyszerű ügyet intéznénk el, és ennek ellenére hosszú perceket kell töltenünk egy automata hang társaságában. A türelmetlenek ki sem várják az ügyintéző kapcsolását: egyszerűen leteszik a telefont.

Ám egy jól beállított automata kezelő nemhogy csökkenti, hanem egyenesen növeli egy kisvállalkozás hatékonyságát. A jó menürendszer:

   1. mindössze egyszintű – azaz a választás után rögtön élő emberhez és nem egy újabb menübe kapcsol.
   2. legfeljebb 3-4 választási lehetőséget kínál – ennél többet ugyanis képtelenek hívóink fejben tartani.
   3. következő alkalommal kikerülhető – a menü végighallgatása nélkül betárcsázható a mellékszám, ezáltal kevesebb idő alatt kerül a hívó az adott mellékhez.

A fentiek egyrészről nagymértékben növelik a cég hatékonyságát és rendkívül profi ügyfélkezelő benyomását keltik a hívókban. Másrészről jelentős energiát takarít meg vállalkozásunk számára, mert nem köt le élő munkaerőt a bejövő hívások kapcsolgatása.

Személyi kódos rendszer: elkerülhető telefonadó és 30%-kal csökken a telefonszámla

„Az egyik legnépszerűbb telefonközpont-vásárlási okká nőtte ki magát a 2006 szeptembere óta bevezetett telefonadó miatt szükségessé vált PIN kódos rendszer” - világosít fel Sándor Zoltán, a Gloster telekom műszaki ügyvezetője. A törvény szerint ugyanis az olyan cégeknél és közintézményeknél, ahol nincs szétválasztva a privát és hivatalos hívás, ott a telefonszámla után személyi jövedelemadót – azaz telefonadót – kell fizetni. A telefonadó elkerülésére az APEH által is ajánlott megoldás az ún. PIN kódos rendszer.

A munkatársak két PIN kódot kapnak, egyet a hivatalos, egyet a magánhívásaikhoz. A megfelelő PIN kódot a megfelelő típusú hívás elé tárcsázva, a hónap végén személyre szabott telefonszámlák készíthetőek. A tapasztalatok szerint a személyi kódos rendszer bevezetése után mintegy 30%-kal „belsőleg” csökken a céges telefonszámla.

Telefonszámla-csökkentés: de hogyan?

Arra a kérdésre, hogy miért vásárolnak telefonközpontot, a „telefonszámla-csökkentés miatt” választ a megkérdezettek több mint egyharmada ikszelte be! Lássuk a telefonszámla csökkentés két közkedvelt módját:

   1. mobilhívások ingyen vagy féláron – ún. GSM adapter használatával. A GSM adapter tulajdonképpen egy mobiltelefon, ugyan olyan SIM kártyával működik, mint a zsebünkben lapuló készülék. Annyi a különbség, hogy ezt a különleges 'mobiltelefont' nem magunknál tartjuk, hanem a céges telefonközpontra kötjük rá. Ha a valaki mobiltelefont tárcsáz a hivatali asztali készülékéről, akkor a hívása GSM adapteren (SIM kártyán) keresztül végződik. Így csak a 20-25 Ft/perc mobil-mobil hívás díját kell kifizetni (a mobil szolgáltatónak) a 45-55 Ft/perces vezetékes-mobil hívás helyett, ami közel 50%-os megtakarítást eredményez!

   2. 9 Ft alatti percdíjak az uniós országokba – ún. VOIP szolgáltatón keresztül. A VOIP nem más, mint „hang a hálón”, azaz internettelefon. Használatához 3 dolog szükséges: szélessávú internet, VOIP átjáró (mely összeköti telefonközpontunkat az internettel) és egy ún. VOIP szolgáltató, amely a kedvező percdíjakat adja. A VOIP legnagyobb előnye, hogy „hálózaton belül” ingyenesek a beszélgetések (pl. akár Kubában is lehetünk hálózaton belül), a vezetékes irányokban pedig sokkal kedvezőbb tarifákkal telefonálhatunk, mint a vezetékes szolgáltatóval. Hátránya, hogy hangminősége még nem éri el a vezetékes telefon színvonalát (de már nem sok választja el tőle).

A hívásátadás, az automata kezelő, a személyi kódos rendszer és különféle megtakarítási lehetőségek természetesen „csak a jéghegy csúcsa”, a kutatásban megjelölt négy legnépszerűbb alközpont vásárlási ok. De rögtön tegyük hozzá: egy megfelelően kiválasztott és szakemberek által telepített telefonközpont sokkal többet tehet vállalkozásunk sikeressége érdekében!

Forrás: Szekeres Viktor, www.alkozpont.net
Kulcsszavak: VoIP vezetékes =alközpont

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt

Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.

2024. április 21. 16:50

Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.

2024. április 19. 11:50

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50