Másolásvédelem nélküli zenék az Apple-től
Steve Jobs, az Apple első embere áprilisban tört lándzsát a másolásvédelem nélküli zenék mellett, és eltökélte, hogy felveszik kínálatukba a DRM-mentes számokat is. Május 30-tól, azaz tegnaptól elérhető az iTunes szoftver 7.2-es verziója, amellyel már lehetővé válik a jogvédelem nélküli fájlok letöltése.
A dalokat AAC-formátumban és 256 kBit/s (korábban 128 kBit/s volt) kódolásban bocsátják a regisztrált tagok rendelkezésére, amiért némi felárat is kell fizetniük a vásárlóknak, azaz 99 cent helyett 1,29 dollárba kerülnek a DRM-mentes zenék. A lépés forradalmasíthatja az egész zeneforgalmazást, mivel ezeket a dalokat korlátlan fajtájú és számú készüléken le lehet játszani. A DRM szoftverkóddal ellátott számokat ugyanis csak a kiadó és a forgalmazó által támogatott készülékeken lehet lejátszani, emellett pedig csak korlátozott számú PC-re vagy optikai lemezre lehet azokat átmásolni.
Az iTunes kínálatában egyelőre csupán az EMI Music számait lehet másolásvédelem nélküli formában megvásárolni, azonban Steve Jobs bízik abban, hogy év végéig az online boltban fellelhető zenék felét sikerül majd megszabadítaniuk DRM-béklyóiktól.
Az Apple lehetőséget nyújt ügyfeleinek a korábban megvásárolt, az EMI hatáskörébe tartozó másolásvédett dalok jogvédelem nélküliekre való kicserélésére is darabonként 30 cent fejében.
Kapcsolódó cikkek
- Visszakövethetők a DRM-mentes iTunes-számok
- Dupla érintőképernyős lesz a jövő iPodja
- WiFi iPod
- Elkészült a 100 milliomodik iPod
- Steve Jobs víziója a másolásvédelem nélküli zenékről
- Rendezte jogvitáját az Apple és a "Beatles"
- Színes iPod Shuffle
- Ipod-árak világszerte - Magyarország a 2. legdrágább
- Az Apple megnyitja a FairPlay-t?
- Forrester: visszaesés az iTunes forgalmában
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.