Már több mint 3 millió cég az Alibaba.com-on
Az Alibaba.com 1999-ben alakult a Sanghajtól kétórányira, délre fekvő Hangzhouban, Jack Ma és néhány üzletember társa alakította. A cég azt a célt tűzte maga elé, hogy az emberek, a cégek könnyen tudjanak üzletet csinálni, lakjanak is a föld bármely pontján. A koncepció jónak bizonyult, annak ellenére, hogy a kiállítások, a kiadványok, az üzleti szervezetek még mindig jelentős részt tesznek ki az üzleti partnerek összehozásában. Azonban az internet, illetve az online business-to-business fókusz, az óriási adatbázis, a fölrajzi- és időbeli korlátok legyőzése igazi siker-sztorivá tette az Alibababát. Cégek milliói számára nyitotta meg a világkereskedelem lehetőségét.
Az egykori angol tanár Jack Ma 1995-ben döntött, hogy egy internetes vállalkozást alapít, bár akkor még fogalma sem volt, mi is az az internet. Ma Ma valószínűleg a világ egyik legügyesebb technológiai vállalkozója annak ellenére, hogy állítása szerint nem tud sokkal többet a számítógépektől, mint hogy hogyan kell levelezni. Jack Ma az angolt a Voice of America című rádióadás hallgatása közben tanulta meg. A tanárképző elvégzése után öt évet tanított, azonban tanítás közben is vállalkozói ambíciói voltak. Alapított fordítóirodát, árult orvosságot háziorvosoknak és nagy kórházaknak. 1995-ben, az USA-ban találkozott az internettel. A Yahoo keresőbe a sör és a Kína szavakat beírva nem talált semmit. Ekkor kezdett honlapokat készíteni. Miután hazatért felhagyott a tanítással, felvett 2.000 dollár hitelt, és elindította a China Pages nevű vállalkozását, amely az első internetes vállalkozás volt az országban. 1999-ben megalapította az Alibaba.com-ot. 60 000 dollárral. Az Alibaba.com mára több óriási méretű internetes vállalkozásból álló cégcsoporttá nőtte ki magát, 20 millió felhasználóval rendelkezik a világ mintegy 200 országából.
Az Alibaba.com egyik titka, hogy a kis és középvállalkozásokra összpontosít, segít eladni és venni, azaz pénzt csinálni - vallja a cégalapító. Az Alibaba.com alapvetően egymást nem ismerő cégek találkozóhelye. Mivel a cég Kínában jött létre, nem meglepő, hogy a termékgyártók jelentős része is kínai. A kínai exportőröknek lehetőségük van az „Aranyfokozatú Szállító” cím elnyerésére. Ez nekik nem csak pénzbe kerül (5000 euró), hanem keresztül is kell menniük egy független hitelminősítő intézet vizsgálatán. A nem kínai cégeknek lehetőségük van egy úgynevezett „TrustPass” minősítés megszerzésére, ami ugyan csak 450 euro-ba kerül, de szintén tartozik hozzá egy elfogadási folyamat. A vásárlók mintegy 85 százaléka ilyen, minősített szállítóktól vásárol.
Ha egy cég rátalál egy potenciális szállítóra egy úgynevezett „Trade Manager” segíti a két céget az esetleges kommunikációs korlátok legyőzésében. A chat lehetősége azonnali üzletkötési lehetőséget is biztosít. Mivel elég nehéz közös időpont egyeztetése Európa, Amerika és Ázsia között, a Trade Manager összehozza a partnereket amikor a felek online vannak, akár például az otthonukban is. Biztosítva van az audio- és videolehetőség, és korlátozás nélkül tudnak a partnerek egymásnak küldeni kép-, illetve hanganyagot. Számos kisebb cég nem engedhet meg magának utazási költséget, ezért kimaradnak a világkereskedelmi áramlásból. Azonban a felhasználóbarát Alibaba a chat-, az audio- és videokonferencia lehetőséggel mégis be tudja őket kapcsolni a véráramba.
Az Alibaba.com felhasználóinak 15 százaléka kerül ki az EU export-/import cégei közül. A világ leglátogatottabb online piacát Magyarországon még nem nagyon ismerik. Az Alibaba.com valóban egy csodálatos hely, nincs olyan termék, amit ott ne lehetne megtalálni, persze abból is ezerfélét, ezer színben, ezer fajtában, legyen szó szoftverről vagy éppen fürdőruháról. Egyre több hazai cég jön rá az előnyeire, ma már több ezer magyar cég is használja a technológiai vállalatoktól az autóiparon át az élelmiszeriparig – mondták el az Atigris Informatika Zrt.-nél, az Alibaba.com partnerénél.
Az Alibaba nem csak az elektronikus világban segíti felhasználóit. A cég ismerve a személyes kontaktus fontosságát, különböző networking rendezvényeket tart Európában, Amerikában, Ázsiában. Ezeket az eseményeket általában összekötik a világ legjelentősebb vásáraival, ahol természetesen különböző szemináriumok és az Alibabával történő ismerkedés is megadatik az érdeklődőknek.
Mi leginkább egy társkereső website-hoz hasonlítunk. Segítünk az egymásra találásban, az ismerkedésben, a termékbemutatásban. Az ismerkedés online módon történik, a randevú a házasság a testközelség már a partnerek magánügye, off-line folytatják tovább a románcot – mondta el Porter Erisman alelnök.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus
Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is.
A szombati kiszállítás bevezetése után aznapi csomagautomatás kiszállítással erősít az eMAG
Jelentős logisztikai fejlesztésekkel segíti az eMAG a Budapesten és Pest vármegyében élő ügyfelek kiszolgálását: az online áruház a hétköznap délig leadott megrendeléseket várhatóan még aznap több mint háromszáz, a térségben működő easyboxba szállítja ki. Az új szolgáltatás a platformon aznapi kiszállításra jelölt termékekre vonatkozik.
Új területen erősít az OTP Mobil
Tovább bővültek az OTP Mobil által kínált innovatív fizetési lehetőségek, így már nem csak a Simple alkalmazás és a SimplePay megoldások előnyeit élvezhetik a felhasználók. A fintech vállalat ugyanis felvásárolta a HelloPayt, amely elsősorban vendéglátóhelyek, szórakozóhelyek és fesztiválok fizetési rendszereit üzemelteti.
A napenergia-innovátor TSS4U az ABB technológiáját használja
A hollandiai TSS4U innovatív, szigetüzemű napenergia-rendszereket szállít világszerte kritikus alkalmazásokhoz, így segítve a vállalatokat abban, hogy a dízelgenerátorokat fenntartható energiával váltsák ki. Távközlési tornyok, olaj- és gázipari létesítmények, valamint víztisztító telepek energiaellátása támaszkodik a TSS4U napelemes rendszereire, amelyek a legmagasabb követelményeket támasztó környezetben is megbízható energiatermelést biztosítanak.
AGV-k: a vezeték nélküli evolúció
Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.