Direkt marketing - etikus adatkezelést várnak el az emberek

MTI Sajtóadatbank, 2007. december 13. 09:17

A direkt marketing (dm) területén is garantáltan biztonságos, etikus adatkezelést várnak el az emberek a személyes információkat illetően - mondta Bartók János, a dm-piacon is érdekelt TeleData Kft. ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Hozzátette: az üzleti szférának azért is fontos ez a felmérés, mert megerősíti azt, hogy a dm-eszközöket kombináltan kell alkalmazni, s nem minden terméket, szolgáltatás lehet hatékonyan ugyanazzal az eszközzel eladni. A különböző fogyasztói csoportok ugyanis más-más dm-eszközre, és eltérő mértékben fogékonyak. Például a fiatal, tehetős fogyasztók mintegy ötven százaléka már vásárolt konkrét terméket címzetlen és címzett dm-küldemény hatására.

Az ügyvezető mindezt annak kapcsán mondta el, hogy elkészült a TeleData anyagi támogatásával a Direkt Marketing Szövetség és a Szonda Ipsos analízise. Az 1.500 fő megkérdezésén alapuló reprezentatív felmérés kimutatta, hogy a potenciális címzettek akkor adnak meg magukról releváns személyes adatokat, ha garanciát kapnak arra, hogy adataikat biztonságosan és etikusan kezelik. Az emberek a legszívesebben nevüket és lakcímüket adják meg, de például a magas jövedelmű fiatalok jó része a nettó jövedelméről is különösebb fenntartások nélkül nyilatkozik.

Pillók György kutató elmondta: megfelelő adatbiztonság mellett a lakosság 52 százaléka megadná adatait azért, hogy specializáltabb ajánlatokat kapjon. Az emberek 39 százaléka ötféle személyi adatot adna meg: 58 százaléka az életkorát, 51 százaléka a családi állapotát, 42 százaléka a lakcímét, 12 százaléka pedig a havi nettó jövedelméről is nyilatkozna. Ők általában fiatalok, magas iskolai végzettségűek és az átlagnál jóval magasabb jövedelműek.

Az említetteknél több adatot a lakosságnak a negyede adna meg, míg 40-50 százalék inkább elzárkózó, akik többnyire semmilyen információt nem szívesen adnak meg magukról.

Bartók János kifejtette: a dm-piacon 16 éve működő TeleData tapasztalata az, hogy a dm-adatbázisokat a cégek és szervezetek gyakran etikátlanul kezeik. A törvényeket többnyire betartják, de sokszor olyan adatbázisok használatára hivatkoznak, amit nem vásároltak meg. Tipikus esete ennek az, amikor a nyilvános telefonkönyvben olyan számokat is felhívnak dm-céllal, amelynek a tulajdonosa dm-célokra azt nem engedte meg. Mivel azonban a hívás titkos számról történik, nem érhető tetten az etikátlan cég.

Az analízis kimutatta, hogy sms megkereséssel a lakosság nagyjából negyede, e-mail megkereséssel pedig ötöde találkozott már. Sms-eket inkább a férfiaknak küldenek a cégek: elsősorban fiatal férfiaknak, akik jellemzően magasabb iskolai végzettségűek.

A felmérés kimutatta azt is, hogy a fiatal autók tulajdonosai talán a legnyitottabbak a dm-eszközökkel kapcsolatban, s hatásukra előszeretettel vásárolnak is. A 3 évnél fiatalabb autóval rendelkezők, mintegy 900 ezren aktív munkavállalók, vagy vállalkozók, akik a kocsijuk mellett egyéb fogyasztási cikkre, és szolgáltatásra is többet költenek az átlagnál. Ezen csoport fele már vásárolt címzetlen küldemény alapján, negyedük már címzett küldemény hatására is.

Egy korábbi felmérés szerint éves szinten 28-29 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre, az összeg a teljes hirdetési kiadások 17-18 százalékát teszi ki. A dm magyarországi részesedése átlag alattinak mondható, a fejlett országokban ez az arány 30-40 százalék, de a tengerentúlon meghaladja az 50 százalékot is. A dm-piac forgalmából mintegy 13 milliárd forintot a címzett küldeményekre, közel 8 milliárdot a címzetlen küldeményekre, körülbelül 5 milliárd forintot az adatbázis menedzsmentre költenek.

A dm keretében éves szinten mintegy 244 millió címzett és 300 millió címzetlen küldeményt, valamint 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, valamint 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Innováció a légi szállítmányozásban

A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.

2024. április 24. 19:50

Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor. 

2024. április 24. 14:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50