Az internetezők többet és körültekintőbben költenek

forrás Prim Online, 2007. december 18. 10:30

A legtudatosabb, és legtöbbet költő vásárlók a webáruházakban költenek, bár arányuk még mindig alacsony. Kozmetikum, könyv és ruha – ezek a slágercikkek idén az internetező ajándékvásárlók körében - ez derült ki a termék-, ár-, és bolt-összehasonlításokat kínáló Kirakat.hu kutatásából, melyben megvizsgálták karácsonyi vásárlási szokásainkat a teljes lakosságra, és azon belül az internetezőkre nézve.

A Kirakat.hu megbízásából a Szonda-Ipsos azt vizsgálta, milyenek a magyar internetezők karácsonyi vásárlási szokásai, és azok mennyiben különböznek a nem-internetezők idei ajándékozási terveitől. A kutatás kiterjedt annak vizsgálatára is, hogy az internetkapcsolattal rendelkezők, az internetről tájékozódók és a webáruházban vásárlók körében milyen eltérések mutatkoznak az átlaglakossághoz és egymáshoz képest.

Tipikus internetező Karácsonya: 7 embernek kozmetikum vagy könyv ajándékba – több mint 30 ezerért

Az internetezőkről kapott eredmények többek között azt mutatják, hogy az átlagosnál jóval több embert terveznek megajándékozni, erre harmincezer forintnál nagyobb összeget szánnak, és hogy valamennyi árukategória vásárlása terén nagyobb arányban képviseltetik magukat az átlagosnál. Mindhárom vizsgált célcsoporttal kapcsolatban megfigyelhető számos tendencia, mely – sok egyéb tényező mellett – arra is utal, hogy jobb anyagi körülmények között élnek.

Hány embernek vesz ajándékot?



Jobb anyagi körülményekre enged következtetni, hogy a piac kivételével valamennyi vásárlási helyszínt az átlagosnál jóval nagyobb arányban keresik fel, valamint az is, hogy harmincezer forintnál többet fordítanak a karácsonyi ajándékokra. A tavalyi kiadások mértéke, mely lényegesen magasabb volt az internet-használók, mint a nem használók körében, szintén erre enged következtetni.

Jellegzetes különbség a nem internetező fogyasztókhoz képest, hogy a különböző ajándékozni kívánt termékek között az internethasználók esetében az átlagosnál nagyobb arányt képviselnek azok, akik kozmetikumot [is] ajándékoznának karácsonyra. Ezenkívül a ruházati cikkek és könyvek vásárlása is inkább jellemző rájuk, de alapvetően elmondható, hogy ők majdnem minden vizsgált fogyasztási cikk esetében terveznek vásárlást, szemben az internetet nem használókkal. Kivételt esetükben a gyermekjátékok és a cipők képeznek.

Mit tervez vásárolni idén Karácsonyra?





Az internetezők heti rendszerességgel kutatnak vásárlási információk után

Az internet-használókat tovább lehet differenciálni annak alapján, hogy vásárlásaikat megelőzően az interneten tájékozódnak-e. Míg az internet használóinak a fele [52%] szokott valamely formában tájékozódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig az internetet nem használóknak csak a negyedére [25%] jellemző ugyanez. Az internetről nem tájékozódóknak a 27%-a szokott más forrásból informálódni vásárlás előtt. Körükben a személyes tapasztalat az elsődleges.

Az információfogyasztásról elmondható még, hogy az internetről [is] tájékozódók fele [49%] legalább heti rendszerességgel keres információkat a kívánt termékről vagy szolgáltatásról. Összességében a releváns válaszadók 72%-ára jellemző, hogy legalább havonta tájékozódik az őt érdeklő termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatosan. A heti rendszerességű informálódás az interneten információt kereső internet-használóknak a felére [51%] jellemző.

A webáruházban vásárlók költik a legtöbbet


Az internetezők között további csoportokat alkotnak azok, akik vásároltak az elmúlt egy évben webáruházban, illetve azok, akik nem. Ezen csoportok eredményei között nem láthatunk statisztikailag szignifikáns különbséget a legtöbb esetben. Mindössze a cipőket illetően mondhatjuk el azt, hogy a webáruházban vásárlók jóval nagyobb aránya tervez ilyet vásárolni, mint a webáruházban nem vásárlóké.

Míg a webáruházat kipróbálóknak a kétharmada [67%] szokott informálódni a karácsonyi vásárlás előtt, addig a másik szegmensnek csak a fele [50%] írható le ugyanezzel a jellemzővel. A webáruházban történő vásárlást már kipróbálóknak a 82%-a, míg a webshopban még nem vásárlóknak csak a 63%-a szokott interneten információt gyűjteni vásárlás előtt. Azt lehet tapasztalni, hogy az utóbbiak számára a többi információforrás némiképp fontosabb, mint a webáruházban vásárlóknak.

A két szegmens eredményei között nincs statisztikailag számottevő különbség a tavalyi költés tekintetében. Azonban megállapíthatjuk, hogy a webáruházban vásárlók kisebb része számolt csak be alacsonyabb, legfeljebb 30 ezer Ft-os költésről, mint a webáruházban nem vásárlóké.

 

Kulcsszavak: trend e-commerce

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ez lehet a rohamosan terjeszkedő olcsó kínai webshopok igazi ellenfele

Miközben az olcsó, kevésbé minőségi árut kínáló kínai cégek gőzerővel árasztják el Európát a termékeikkel, egyre többen fordulnak egy új alternatív vásárlás felé. Ez a jelenség a közösségi finanszírozás megjelenése az online vásárlásban, ami a prémium és luxus színvonalat teszi elérhetővé. Az alacsony ár mindkettőben közös, eredményben viszont drasztikusan eltér egymástól a kétfajta vásárlás.

2024. április 15. 17:59

2023-ban harmadjára ért el platina minősítést a Bridgestone

A Bridgestone EMEA (Európa, Közép-Kelet és Afrika régió) ismét megkapta a platina minősítést a neves fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis által. A szervezet 2023-ban már a harmadik egymást követő alkalommal nyerte el az EcoVadis legmagasabb besorolását, amivel a Bridgestone EMEA az EcoVadis által világszerte 220 iparágban értékelt 130 000 vállalat legjobb 1 százalékba került.

2024. április 15. 16:21

Új innovációkat és együttműködéseket jelentett be párizsi rendezvényén a Schneider Electric

A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett „Innovation Summit World Tour” rendezvényén a Schneider Electric. A vállalat bejelentette a Sustainability Impact Award idei győzteseit, illetve egy új program elindítását is. 

2024. április 15. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09