Egy év alatt harmadával nőtt az internet-előfizetők száma

forrás Prim Online, 2008. február 8. 13:41

2007-ben összességében 33 százalékkal, 1 millió 325 ezerre nőtt a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a vezetékes szélessávú hozzáférések száma. Az ADSL-előfizetések száma egy év alatt 21,5 százalékkal 745 ezerre, míg az összes kábelmodemes hozzáférés száma közel 53 százalékkal 580 ezerre növekedett.

A vezetékes szélessávú előfizetői tábor a 2006-os bő 340 ezres növekedés után 2007-ben további több mint 330 ezer ügyféllel bővült. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt évben folytatódott a szélessávú internet térhódítása és jelenleg Magyarországon az ügyfelek több mint fele az elmúlt két évben lépett a szélessávú internetre előfizetők közé.

2007 decemberében a négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató ügyfeleinek a száma 3,4 százalékkal 414 ezerre, míg a hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 2,1 százalékkal 745 ezerre emelkedett.

Az egykori monopolszolgáltatók (Hungarotel, Invitel, Magyar Telekom és Monortel), a vezető alternatív szolgáltatók (PanTel, Tele2, GTS Datanet, eTel), valamint a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) önkéntes adatközlésére épülő gyorsjelentés szerint a szélessávú hozzáférések száma december végén 1 millió 158 ezer volt, az egy hónappal korábbi 1 millió 130 ezer után.

A jelentésben szereplő négy legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon 70-75 százalék körüli, így – a vezeték nélküli hozzáféréseket nem számolva – a teljes magyarországi szélessávú előfizetői tábor közel 1,325 milliós. Mindez azt jelenti, hogy az egyre népszerűbb mobil-szélessávval és az egyéb vezeték nélküli technológiákkal együtt Magyarországon a lakosság legalább 17-20 százaléka rendelkezik valamilyen, a szélessávú hozzáférést lehetővé tevő előfizetéssel.

2007-ben éves szinten a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 109 ezerrel csökkent. Ezen belül decemberben a csökkenés 8 ezres volt, így 2007 végén a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 3 millió 251 ezer volt. Ennek megfelelően a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a 2006 végi 33,28-ról és a novemberi 32,42-ról 32,34-re, míg a háztartások telefonellátottságának aránya a 12 hónappal korábbi 66,29 százalékról és az egy hónappal előbbi 64,53 százalékról 64,39 százalékra csökkent.

A kezdeményezett hívások hossza decemberben 580 millió perc volt, ami az egy hónappal korábbihoz képest 3,19 százalékos csökkenést jelent (*). Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama a novemberi 183,8 percről 178,4 percre csökkent, míg a hívások átlagos időtartama 3,24 percről 3,32 percre emelkedett.

A közvetítőválasztást igénybevevők száma decemberben jelentősen, az előző havi 823 ezerről 796 ezerre csökkent. Az előfizetők a hívásaikat decemberben 12,88 százalékban kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül és a novemberi 73 millió perc után 75 millió telefonáltak ezen a módon.

2007-ben az előfizetők összesen 81 476, ezen belül decemberben 8 472 földrajzi számot hordoztak. A számhordozhatóság 2004. januári bevezetése óta a szolgáltatóváltás miatt hordozott vezetékes számok száma 254 651-re emelkedett.

Kulcsszavak: trend ADSL NHH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól

A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.

2024. április 11. 11:38

A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.

2024. április 10. 21:07

Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket

Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.

2024. április 8. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09