Egy év alatt harmadával nőtt az internet-előfizetők száma
A vezetékes szélessávú előfizetői tábor a 2006-os bő 340 ezres növekedés után 2007-ben további több mint 330 ezer ügyféllel bővült. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt évben folytatódott a szélessávú internet térhódítása és jelenleg Magyarországon az ügyfelek több mint fele az elmúlt két évben lépett a szélessávú internetre előfizetők közé.
2007 decemberében a négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató ügyfeleinek a száma 3,4 százalékkal 414 ezerre, míg a hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 2,1 százalékkal 745 ezerre emelkedett.
Az egykori monopolszolgáltatók (Hungarotel, Invitel, Magyar Telekom és Monortel), a vezető alternatív szolgáltatók (PanTel, Tele2, GTS Datanet, eTel), valamint a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) önkéntes adatközlésére épülő gyorsjelentés szerint a szélessávú hozzáférések száma december végén 1 millió 158 ezer volt, az egy hónappal korábbi 1 millió 130 ezer után.
A jelentésben szereplő négy legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon 70-75 százalék körüli, így – a vezeték nélküli hozzáféréseket nem számolva – a teljes magyarországi szélessávú előfizetői tábor közel 1,325 milliós. Mindez azt jelenti, hogy az egyre népszerűbb mobil-szélessávval és az egyéb vezeték nélküli technológiákkal együtt Magyarországon a lakosság legalább 17-20 százaléka rendelkezik valamilyen, a szélessávú hozzáférést lehetővé tevő előfizetéssel.
2007-ben éves szinten a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 109 ezerrel csökkent. Ezen belül decemberben a csökkenés 8 ezres volt, így 2007 végén a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 3 millió 251 ezer volt. Ennek megfelelően a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a 2006 végi 33,28-ról és a novemberi 32,42-ról 32,34-re, míg a háztartások telefonellátottságának aránya a 12 hónappal korábbi 66,29 százalékról és az egy hónappal előbbi 64,53 százalékról 64,39 százalékra csökkent.
A kezdeményezett hívások hossza decemberben 580 millió perc volt, ami az egy hónappal korábbihoz képest 3,19 százalékos csökkenést jelent (*). Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama a novemberi 183,8 percről 178,4 percre csökkent, míg a hívások átlagos időtartama 3,24 percről 3,32 percre emelkedett.
A közvetítőválasztást igénybevevők száma decemberben jelentősen, az előző havi 823 ezerről 796 ezerre csökkent. Az előfizetők a hívásaikat decemberben 12,88 százalékban kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül és a novemberi 73 millió perc után 75 millió telefonáltak ezen a módon.
2007-ben az előfizetők összesen 81 476, ezen belül decemberben 8 472 földrajzi számot hordoztak. A számhordozhatóság 2004. januári bevezetése óta a szolgáltatóváltás miatt hordozott vezetékes számok száma 254 651-re emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- GVH-utóvizsgálat: mindenhol van már "csupasz" ADSL
- 131 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma novemberben
- 20 ezerrel nőtt a vezetékes szélessávú előfizetések száma
- Az NHH kötelezte a JPE-ket "csupasz DSL" szolgáltatás nyújtására
- A mobil-előfizetések száma elérte a 10,5 milliót
- 12 százalékkal több szélessávú hozzáférés az EU-ban
- Októberben is emelkedett a szélessávú előfizetések száma
- 20 ezerrel nőtt szélessávú előfizetések száma szeptemberben
- 112 ezerrel több mobil-előfizető szeptemberben
- Augusztusban tizennyolcezerrel nőtt a szélessávú előfizetések száma
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.
A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.
Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket
Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.