Az LCD a globális piacvezető a televízióknál
A statisztika alapján az LCD tévék a világpiac forgalmának 47%-át tették ki, míg a katódsugaras készülékek 46%-ot értek el – összehasonlításul, 2006 elején a CRT tévék még 77%-kal abszolút vezettek. A fennmaradó 7%-on a plazmatévék és a hátsó megvilágításos televíziók osztoztak. Az LCD tévékből összesen 28,5 millió példány fogyott a szóban forgó időszakban, 56%-kal több, mint egy évvel korábban. A teljes 2007-es évben a 200 millió értékesített készülékből 79,3 millió példány volt LCD-képernyős, ám mivel a síkképernyős televíziók általában jóval drágábbak a CRT dobozoknál, érték alapján a 100 milliárd dolláros összforgalomból 68 milliárdot hoztak az LCD készülékek.
Az LCD technológia előretörése a fejlett térségekben a legszámottevőbb: a tavalyi utolsó negyedévben arányuk Japánban 86%, Nyugat-Európában 84%, Észak-Amerikában pedig 78% volt. A síkképernyős technológiák között az LCD elsősorban azért a legnépszerűbb, mert az egészen kis mérettől a 40” feletti szegmensig mindenütt versenyképes termékeket tud kínálni. Az 1080p felbontóképességű HDTV-k szintén egyre népszerűbbek: ezek a tárgyalt időszakban az összes eladott tv 17%-át tették ki, ám a 40 colosnál nagyobb képernyős készülékeknél arányuk 57%.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp: Energiatakarékosság készenléti üzemmódban
- További Eee termékek az Asus-tól
- A Sharp piacra dobta a legvékonyabb LCD tévéket
- Széleskörű Toshiba-Sharp együttműködés az LCD tv ágazatban
- 6 ms-os Sharp LCD TV a videojátékok szerelmeseinek
- A Sharp elhelyezte a 21-ik század gyártó komplexumának alapkövét
- 2,2 milliárd dollárt fektet az LCD-gyártásba a Samsung
- Három új P sorozatú LCD TV a Sharp-tól
- 35mm vastag Hitachi LCD TV sorozat
- A Sharp új LCD TV gyárat nyit Európában
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.