Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
A 2008. március 3-9. között megrendezésre került CEBIT Informatikai Kiállításon magyar cégek is képviseltették magukat. Idén 10 magyar cég saját standdal, 4 további vállalat pedig az ITD Hungary által szervezett közös standon állított ki. A Miskolci Informatikai Klaszter képviseletében az Észak-magyarországi Régió informatikai iparágának további 25 vállalkozása is megjelent.
Az idei magyar résztvevők mobilkommunikációs megoldásokra, kormányzati fejlesztésekre, integrált banki rendszerek fejlesztésére valamint ügyfélirányító rendszerek és információs terminálok gyártására és üzemeltetésére szakosodtak.
Süveges-Szabó László, az ITD Hungary üzletfejlesztési igazgatója elmondta: a CEBIT-en való részvételre szükség van, nemcsak azért, mert a kiállítás 6000 kiállítójával és közel ötszázezer látogatójával Európa legnagyobbja, hanem azért is, mert a szakmai látogatók száma évre-évre nő. A kollektív standon való megjelenés elsősorban induló vagy nemzetközi piacra lépő informatikai vállalkozások, kutatás-fejlesztésben érdekelt cégek, kutatócsoportok számára lehet hasznos – tette hozzá.
A bemutatkozást kollektív magyar standdal, az önálló vállalati standok – idén közel ötmillió forintos – támogatásával illetve előre szervezett tárgyalásokkal – idén cégenként több mint két tucattal – segíti az ITD Hungary. Utóbbi kapcsán az igazgató megjegyezte: a tárgyalások öt-tíz százaléka realizálódhat megrendelésekben.
A magyar befektetésösztönzési és kereskedelemfejlesztési szervezet a hannoveri bemutatkozás keretében idén is találkozott a német ICT szövetség (BITKOM) vezetőivel. Az iparági szövetség kiemelt partnerként tekint a magyar cégekre, kapcsolódási pontként a szoftverfejlesztést illetve az IT szolgáltatásokat emelték ki. „A még idén szervezett német-magyar infokommunikációs üzletember-találkozó alkalmat kínálhat arra, hogy ezekből a kapcsolódási pontokból konkrét üzletek köttethessenek“ – hangsúlyozta a találkozóval kapcsolatban Süveges-Szabó.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.