Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium - jelentette be Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter szerdán, a Informatikai Vállalkozások Szövetsége éves közgyűlésén. A miniszter elmondta: ezzel is a szektor kiemelt fontosságát akarják elismerni.
A közgyűlés új elnököt választott Keresztesi János személyében - tájékoztatta a szövetség által megbízott PR ügynökség szerdán az MTI-t közleményben. Keresztesi János programbeszédében elmondta: a következő időszakban a legfontosabb feladatnak tartja a hazai piac védelmét, a versenytisztaság biztosítását, a kis- és középvállalkozások versenyképességének javítását. A versenyképesség javításához elengedhetetlen az adóterhek csökkentése - emlékeztetett az új elnök a szövetség kezdeményezésére, amelyben a bérterhek 40-50 százalékos csökkentését szorgalmazza. Ez szerintük érdemi változást eredményezne az innovatív vállalatok versenyképességében. Keresztesi János szerint a versenyképesség növeléséhez szükség van a hitelgarancia-program, az oktatás és szakemberképzés fejlesztésére is. A szövetség javítani akarja a digitális írástudást is, ma még csaknem 6 millióan számítanak írástudatlannak ebből a szempontból Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- Üzlet és IT közötti kedvezőbb kapcsolat lehetősége
- Jövőre már növekedhet az informatikai piac
- Országos Elektronikai Klaszter alakult
- Magyar-dél-koreai IT együttműködési fórum
- 15 milliárdot pumpál az LCD-iparba Kína
- Költségcsökkentési lehetőségek az informatikában
- Tömeges elbocsátások az IT-szektorban
- Kényszerszabadság a szilikon völgyben
- A globális piacok jelenthetnek kiutat a magyar high-tech ágazatok számára
- Önálló informatikai minisztérium ötletéről tárgyalnak?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.