Távozik Arun Sarin a Vodafone éléről
Sarin helyét eddigi helyettese, Vittorio Colao veszi át. Befektetők üdvözölték a váltást, a cég papírjainak árfolyama a hírre reagálva 3,7 százalékpontot emelkedett a tőzsdén. Egyes elemzők szerint ugyanakkor a lépés egy kicsit még korai, mivel a számos piacon jelen lévő vállalatnak egy általánosan lassuló világpiacon kell boldogulnia a közeljövőben, azaz Colaóra nem vár könnyű küldetés. A Vodafone ennek ellenére stabil prognózist tett közzé 2009-re vonatkozóan, míg a 2008 márciusával végződött pénzügyi évre vonatkozó mutatói összhangban vannak a várakozásokkal, sőt egyes esetekben felül is múlják azokat.
Az indiai születésű, amerikai állampolgár Arun Sarin 1999-ben kezdett a Vodafone-nál dolgozni, amikor a gyorsan terjeszkedő brit székhelyű mobilcég felvásárolta vállalatát, az AirTouch Communicationst. Ezután egy rövid időre otthagyta a társaságot, hogy aztán 2003-ban vezérigazgatóként térjen vissza. Vezetésével a Vodafone bevételei alapján a világ legnagyobb mobilszolgáltatójává nőtte ki magát; az akkori 120 millióval szemben ma több mint 260 millió előfizetjük van világszerte, globális forgalmuk pedig 2007. április eleje és 2008. március vége között elérte a 35,5 milliárd brit fontot, 13,2 milliárd font bruttó nyereség mellett. (1 font = 306 Ft).
Kapcsolódó cikkek
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- Távozik a Siemens vezér
- A Samsung Electronics élén visszatér cégéhez az adócsaló Lee Kun-hee
- Vodafone UK: meg nem erősített elbocsátási híresztelések
- Új vezető a Magyar Telekom PR és márkamenedzsment osztálya élén
- A Motorola felvásárolta a BitBand céget, Dan Moloney távozik
- Visszatér az SAP a kettős ügyvezetéshez
- Eric Spiegel a Siemens USA új vezérigazgatója
- Új üzletágvezető a HP Magyarországnál
- Ericsson: új márkastratégiához új ember
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.