Az Invitelnek fizetnie kell a Hungarotel-perben
A kamatokkal együtt akár 2-2,5 milliárd forintot is fizethet három Békés megyei önkormányzatnak az Invitel távközlési cég - adta hírül a Békés Megyei Online (BEOL) hírportál csütörtökön.
A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletben úgy döntött csütörtökön, hogy a korábbi Hungarotel szolgáltató jogutódjának, az Invitelnek Békéscsaba számára 488 millió, Orosháza részére 300 millió forintot kell fizetnie, továbbá Battonyának 56 millió forintot.
A BEOL-t tájékoztató ügyvéd - aki a három várost képviselte a perben - közölte: a táblabíróság egyértelműnek találta, hogy az 1994-es koncessziós szerződésben a Hungarotel azt vállalta, hogy az említett önkormányzatoknak a helyi iparűzési adója tízszeresét fizeti meg az egyéb kötelezettségek mellett, a koncesszió elnyerése érdekében.
Az egyéb vállalásokat a telefontárság teljesítette, a tízszeres adófizetést azonban nem. Ezért 2004-ben az akkori békéscsabai önkormányzat kezdeményezte a pert, és csatlakozott hozzá Orosháza és Battonya is. Az idén megtartott első fokú tárgyaláson a bíróság elutasította a keresetet azzal, hogy a hírközlési minisztérium és a Hungarotel kötötte a szerződést. Eszerint a harmadik félnek, vagyis az önkormányzatoknak nem járt volna a szerződésben szereplő összeg.
Botos Mihály, békéscsabai ügyvéd elmondta: az igaz, hogy a Hungarotel azóta megszűnt, de az Invitel a jogutódja, tehát az ő számlájukat terhelik meg. Az ügyvéd szerint az összeg a kamatokkal együtt elérheti a 2-2,5 milliárd forintot.
Botos Mihály az MTI-nek hozzátette: elképzelhető, hogy az Invitel felülvizsgálati kérelmet nyújt be a Legfelsőbb Bíróságnak ám a jogerős ítéltet végre kell hajtani, vagyis, ha megkapják az ítélet írásos változatát a városok, azonnal élnek anyagi követelésükkel.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.