Elektronikus hitelesítést biztosító bővítmény SBO számlázó rendszerekhez

Kovács Attila, 2009. február 4. 13:46

A NetLock Kft. és a VariaTech Consulting Kft., az SAP ISV partnere BX eDoc+ néven, Magyarországon egyedülálló szoftvermodult alakított ki az SAP Business One (SBO) integrált vállalatirányítási rendszert használó - leginkább kkv - vállalkozások számára. Az alkalmazás lehetőséget biztosít a felhasználóknak, hogy a jogszabálynak megfelelő módon elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott számlát bocsássanak ki, és azokat hiteles elektronikus bizonylatként őrizzék meg.

Segítségével csökken a munka-, a papír-, a nyomtatási-, tárolási- és posta költség, illetve a postai kézbesítéssel járó időveszteség. A két vállalat fejlesztése precedens értékű, mivel a korábbi elektronikus számlázási megoldásokkal ellentétben a hitelesítést végző bővítmény teljesen beépül az SBO-ba.
 
A BX eDoc+ segítségével jelentősen csökkenthetők a dolgozók adminisztrációs terhei, ezzel szignifikánsan csökken a hibalehetőségek száma, hatékonyabbá válik a munkavégzés. Használatával nincs többé szükség a számlák papír alapú nyomtatására, postázására és a másolatok tárolására. A szoftver modul révén az illető cég papírfogyasztása jelentősen csökken, támogatva ezzel a környezettudatos magatartás megvalósítását. ERP rendszert használó vállalkozások néhány kattintással képesek előállítani, előkeresni és továbbítani e-számlákat, így jóval gyorsabbá válik az ügyintézés, ami a vevők magasabb szintű kiszolgálását jelenti és a beszállítók, akár vitatott tételek esetén is, könnyebben juthatnak hozzá jogos követeléseikhez.

A BX eDoc+ tervezőinek nem titkolt célja a papír alapú ügyintézés teljes megszüntetése volt. A termék technológiai hátterének felhasználásával már tervben vannak további fejlesztések (szerződések hitelesítése és befogadása, megrendelések, visszaigazolások hitelesített kezelése, levelezések hitelesítése), amivel az SBO felhasználói még több területen tudják használni az elektronikus aláírást.

Tóth Gábor, a VariaTech Consulting ügyvezető igazgatója kijelentette: „A BX eDoc+ termék fejlesztése során kiváló partneri együttműködés alakult ki a NetLock és cégünk fejlesztői között. Meggyőződésünk, hogy a KKV szektor is „beérik” a vállalatirányítási rendszerek használatára, bízunk benne, hogy a termék bevezetésével hozzájárulunk ehhez a fejlődési folyamathoz. Megoldásainkkal javul a gazdaságosságuk, megérzik az eddig beszerzett informatikai eszközeik, rendszereik hasznosságát, képesek lesznek kihasználni az informatikában rejlő lehetőségeket.”

A Prím kérdéseire kapott válaszok, illetve további információk:
- mind a 22 hazai SAP SBO partner forgalmazni fogja a terméket;
- a BX eDoc+ az SBO hazai licenc árának a 80%-ába kerül; nem minden egyes felhasználóra szükséges a licencet megvásárolni;
- a potenciális felhasználók száma idén mintegy 50-55 lehet (az SBO-ban könyvelő cégek 10%-a)
- a BX eDoc+ lokalizált változatával meg kívánnak jelenni a németországi piacon;
- a továbbfejlesztésekkel létrejövő új BX eDoc+ modulváltozatok közül lesznek felár nélküliek, illetve felárasak.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05