Ügyfélkapu: pontosítani kell az eljárásrendeket - Összeomlott a munkaügyi informatikai rendszer?

MTI Sajtóadatbank, 2009. február 26. 08:27

Az Ügyfélkapu működésével kapcsolatos hibák rámutattak arra, hogy pontosítani kell az eljárásrendeket és a forrásszerkezetet hozzá kell igazítani a megnövekedett információs igényekhez - mondta Baja Ferenc infokommunikációért felelős kormánybiztos, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára szerdán a parlament szaktestületének ülésén. Közben a Magyar Nemzet arról számolt be, hogy az Állami foglalkoztatási Szolgálat januárban bevezetett új integrált rendszere szinte működésképtelen, ezért hatalmas sorok alakulnak ki a munkaügyi központokban.

A kormányzati portál elmúlt időszakban történt hibái emberi mulasztásra vezethetők vissza, de ezek a személyi hibák úgy jöhettek létre, hogy olyan körülmények között kell tesztelni a változásokat, amelyek nagyon jelentős kockázatokat hordoznak - közölte Baja Ferenc az Országgyűlés e-Befogadásügyi eseti bizottságának, valamint a gazdasági és informatikai bizottság informatikai és távközlési albizottságának együttes ülésén.

Mint mondta, a nagy központi rendszereket úgynevezett tükröztetett struktúrában építik fel ott, ahol erre elegendő forrás van. Jövő év januártól így lesz az új Ügyfélkapu esetében is, a központi rendszer teljes egészében tükröztetett verzióban működik majd.

Az Ügyfélkapu működésében bekövetkezett hibák miatt kért vizsgálat részletes jelentése csütörtöktől tekinthető meg az ekk.gov.hu oldalon - jegyezte meg.

Dedinszky Ferenc, a kormányzat informatikai biztonsági felügyelője elmondta, három esemény következett be gyorsan egymás után.

Január 19-én az OEP rendszerében a biztosítotti jogviszony igen jelentős számú hiányát jelezte a rendszer. Ez annak volt köszönhető, hogy korábban módosítottak egy programot, amely, ha egy munkáltatónál egy hibásan bejelentett adatot talált, akkor a továbbiakban ellenőrizte az összes bejelentését. A program egy nyugdíjas esetében is ilyen hibát észlelt és ennek következtében egy többmilliós adatbázist kezdett el vizsgálni. A program ennek egy részével végzett a hétfő reggeli "élesbe állásig", és ezért a rendszer az összes, még vizsgálandó személynél jogviszony hiányt jelzett.

Mint közölte, január 20-án a központi rendszernél történt hiba, itt egy úgynevezett "felugró ablak" nem jelent meg a könyvelő cégek által használt alkalmazás során, szintén egy programmódosítás miatt. Február 7-én konfigurációs paramétereket módosítottak, és nem végezték el a tesztelést, ezért azonosítás-keveredés lépett fel.

Néhol a használhatatlanságig lelassult, máshol pedig összeomlott az Állami Foglalkoztatási Szolgálat januárban indult integrált rendszere. Emiatt a munkaügyi központokban a szokásosnál is lassabban, többórás várakozással folyik az ügyintézés - írja mai számában a Magyar Nemzet.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05