Internetezési trendek a közép- és kelet-európai térségben

MTI Sajtóadatbank, 2009. július 22. 08:57

A magyar felnőtt lakosság közel fele havi rendszerességgel internetezik - derül ki a GfK Csoport által tizenhét közép- és kelet-európai országban, 2009 májusában készült felmérésből.

Magyarországon az elmúlt évben 11 százalékponttal nőtt az internethasználók aránya, s a magyar háztartások körülbelül 48 százaléka rendelkezik valamilyen saját internetkapcsolattal - olvasható a felmérés kommunikációjával megbízott cég MTI-hez kedden eljuttatott közleményében.

 A mobiltechnológia 2009 eleje óta látványosan terjed: a lakosság körében kezdetben népszerű ADSL-technológiát egyre inkább kiszorítja a kábelinternet. A távközlési piacon egyre nagyobb szerephez jutnak a kapcsolt szolgáltatások, vagyis a több távközlési szolgáltatást,
egyebek mellett vezetékes telefont, mobiltelefont, televízió- és internetszolgáltatást is magukban foglaló úgynevezett triple vagy 4 play csomagok.

 Szlovéniában, Ausztriában és a balti államokban az internetezők aránya jóval meghaladja az 55 százalékot. A közép- és kelet-európai térség felnőtt lakosságának közel fele legalább havi rendszerességgel internetezik. 2008 tavaszán ugyanezen térség lakosságának kevesebb mint 40 százaléka csatlakozott a világhálóhoz.

 A térség online szempontból legfejlettebb országa Észtország, 70 százalékos internethasználati aránnyal. Őket követik a szlovénok 68 százalékkal, majd a másik két balti állam és Ausztria következik 55-60 százalékos eredménnyel. Az öt listavezető országot Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia követi szinte megegyező internethasználati aránnyal: ezekben az országokban a lakosság 51-52 százaléka lép fel a világhálóra havonta legalább egyszer.

 Macedóniában és Horvátországban az internetező felnőtt lakosság aránya meghaladja a 45 százalékot. Ezzel szemben a balkáni államok jelentősen le vannak maradva a térség vezető országaitól, hiszen ezekben az országokban az internethasználók aránya 31-35 százalék közötti, 2009 tavaszán az ukránok alig egyötöde használta a világhálót. Az észtek és a szlovének háztartásainak háromnegyede rendelkezik online kapcsolattal. E két országot Lettország és Ausztria követi 60 százalékos otthoni internetellátottsággal.

 A GfK Csoport 17 ország bevonásával - Ausztria, Bosznia és Hercegovina, Bulgária, Csehország, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Macedónia, Magyarország, Oroszország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia és Ukrajna - minden évben felméri a közép- és kelet-európai lakosság internetezési szokásait. A jelenlegi felmérés keretében országonként 1 000 főt kérdeztek meg.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán

Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.

2024. április 18. 19:41

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09