Szabványosíthatják a Mozilla WebGL 3D megoldását a böngészőkön

Milkovits Gábor, 2009. december 12. 08:44

Elfogadták előzetes szabványként a Mozilla kezdeményezésére fejlesztett WebGL specifikációt, amely így a böngészőprogramok 3D alkalmazásainak jövőbeni szabványa lehet.

A WebGL segítségével a JavaScript programozók kihasználhatják a videókártyák és grafikus csipek többségének azon tulajdonságát, hogy képesek kezelni a 3D mozgóképeket. A WebGL mellett léteznek ugyan más hasonló erőfeszítések is, például a Google O3D projektje, azonban fontos megjegyezni, hogy a reménybeli szabványt minden szereplő, így még a Microsoft is elvben jóváhagyta, ráadásul bizonyítottan fut tesztváltozata a Firefox mellett a Safari-n és a Chrome-on is.

Arun Ranganathan, a WebGL szervezet elnöke a sajtónak nyilatkozva kihangsúlyozta, hogy a technológiától nem elsősorban böngészőablakban futó 3D online lövöldözős játékokat lehet várni. A leendő váltást inkább a Canvas szabvány elterjedéséhez hasonlította, amely a maga idejében forradalmasította a weboldalak grafikus elemeinek megjelenését. Ranganathan reményei szerint a végleges szabvány elfogadására akár már jövő év elején sor kerülhet.


 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05