A Sony bevonja a piacról OLED tévéjét
A 11 colos OLED képernyővel ellátott XEL-1-et még 2007-ben dobta piacra a Sony Japánban, ám mindössze havi 20 ezer példány készül belőle, ára pedig eléri a 200 ezer jent (kb. 436 ezer Ft). Mivel azonban a nagyméretű OLED panelek gyártása rendkívül drága, a cég még így sem igen nyer a készülékeken. A társaság nem indokolta a lépést, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy ésszerűbbnek látta, ha a rövid távon nagyobb megtérüléssel kecsegtető hátsó LED megvilágításos és 3D képernyő-technológiákat favorizálja az OLED előtt. A fejlesztéseket viszont a hivatalos közlemény szerint továbbra is folytatják a területen: a Sony csak 2008-ban 22 milliárd jent (kb. 48 milliárd Ft) költött erre.
A kisméretű, mobilkészülékekbe való kijelzők terén már most igen sikeres OLED általában a színhűség és a részletgazdagság terén múlja felül a jelenleg kapható képernyőket. Ám a gazdaságosan gyártható méret egyelőre erősen korlátozott, emellett pedig egyes alkotóelemek viszonylag rövid élettartama is a megoldásra váró problémák közé tartozik. Ennek ellenére a Sony mellett a Samsung és az LG is komoly pénzeket fektet a technológiába, utóbbi pedig a prototípusok sora után idén januárban másodikként piacra is dobott egy 15 colos OLED tévét Dél-Koreában, egyelőre nem tudni, hogy mekkora sikerrel.
Kapcsolódó cikkek
- Sony Alpha NEX-3 és NEX-5: a világ legkisebb cserélhető objektíves kompaktjai
- Sharp tévék RGBY technológiával, rekord alacsony fogyasztással
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Cseppálló mini Walkmanek a Sonytól
- Sony World Photography Awards 2010: a győztesek
- Hányni fogsz a 3D TV-től
- Újdonságok a Panasonic-napon
- zzEPG 2.6.2
- Női Cyber-shottal készül a Sony a tavaszra
- Új algoritmus a Sony RAW konverterében
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.