Erősítik piaci pozíciójukat az ázsiai számítógépgyártók Európában
Az asztali- és notebook gépek iránt megnövekedett nyugat-európai keresletből az ázsiai vállalatok profitáltak a legnagyobb mértékben - állapítja meg a Gartner. Az első negyedévben 18 millió számítógépet értékesítettek az európai piacon, közel ötödével többet, mint a tavalyi első negyedévben. Az Acer egynegyedével növelte, a szintén tajvani Asus pedig közel megduplázta eladásait.
Németországban az első negyedévben 14 százalékkal 3,2 millióra nőtt az eladott számítógépek száma. Az Acer az összes forgalom egyötödére bővítette piaci részesedét, a népszerű mini-laptop készülékeket forgalmazó Asus pedig 80 százalékkal több gépet adott el. Az utolsó jelentősebb német gyártó, a Medion ezzel szemben tíz százalékkal kevesebb gépet értékesített.
A piaci forgalomnövekedés főként a tartósan erős lakossági keresletre támaszkodik - állapította meg a Gartner, de rámutatott, hogy már a vállalati szektorban is érezhetőek a kereslet növekedésének jelei. Vállalatok az idei első negyedévben nyolc százalékkal több számítógépet vásároltak, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkek
- ASUS Transformer Pad Infinity és Transformer Pad 300 sorozat az MWC 2012-n
- Új Asus transzformálható Android tábla PC
- Négy új noteszgép és egy minden egyben PC az LG-től
- 27 hüvelykes Asus AIO PC
- Megjelent az ASUS ZENBOOK
- Acer Aspire S3 ultrabook
- Új Asus Ultrabook modellek októberben
- Az első Acer ultrabook ősszel érkezik
- ASUS Eee PC X101: legvékonyabb, legkönnyebb
- Vékony, könnyű és erős ASUS U46/U56 noteszgépek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.