Júliusban ismét nőtt a szélessávú internet-előfizetés
A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma júliusban – hasonlóan az előző hónaphoz - 800 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő legnagyobb kábelszolgáltatók a kábeles piac 85 százalékát fedik le, az ő ügyfélszámuk júliusban 881 ezerre nőtt, így a hónap végén a szélessávú internetre kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma a teljes piacon 1,028 millió volt.
A szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes és kábelmodemes vonalak száma júliusban a júniusi 3,007 millióról 2,996 millióra csökkent. A teljes vonalszámon belül a hagyományos vezetékes telefonvonalak száma júliusban 18 ezerrel 2,465 millióra csökkent, míg a kábeltelevíziós hálózaton működő telefonvonalak száma 524 ezerről 531 ezerre nőtt.
Tovább csökkent a száz főre jutó bekapcsolt vezetékes fővonalak száma is, a június végi 30,06 helyett ez a mutató 29,95 volt júliusban. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága is csökkent, 60,72 százalékról 60,53 százalékra.
2010 júliusában az előfizetők 415 millió percnyi hívást kezdeményeztek, 25 millió perccel kevesebbet, mint előző hónapban. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 146,2 percről 138,6 percre, míg a hívások átlagos hossza 3,08 percről 3,05 percre csökkent.
A közvetítőválasztást az év hetedik hónapjában a júniusi 409 ezer után 405 ezer ügyfél vette igénybe, ők 26 millió percet telefonáltak így, szemben az egy hónappal korábbi 28 millió perccel.
A júliusi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 516 ezer számot hordoztak.
Az NMHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly decemberben 2,075 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés volt hazánkban
- Tavaly novemberben is emelkedett a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma
- KSH: tovább nőtt az internet-előfizetések száma
- A jelenlegi maximumnál tízszer gyorsabb internetkapcsolatot produkált a UPC
- Több mint 2 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés Magyarországon
- Magyarország a szélessávú nagyhatalmak között
- A szélessávú adatátvitel tesztelését tervezi az Európai Bizottság
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
- Már működik a szélessávú internet a Szigeten
- Megnégyszereződik 2015-re a globális internet-forgalom
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Yettel: Új országos rekord született
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát
A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.
A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.
A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt
Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.