GmBH-vá alakul a Siemens IT Solutions and Services (SIS)
A Siemens a terveknek megfelelően 2010. október 1-jei hatállyal önálló jogi személyiségű társaságba szervezi ki IT-szolgáltató részlegét, a Siemens IT Solutions and Services-t (SIS).
Az új vállalat SIS GmbH néven fog működni. Ezt világos és ügyfél-orientált felépítéssel indítják útra. A márciusi bejelentés értelmében a SIS üzleti egységeinek száma hétről háromra csökken: az ágazatok és régiók szerinti tagolású, világszerte működő értékesítésre, valamint az ezt támogató IT-Outsourcing és IT Solutions egységekre. A SIS GmbH hosszú távra megmarad a Siemens-szektorok (Energia, Ipar, Egészségügy) IT-szolgáltatójának és preferált IT-megoldáspartnerének, és mint ilyen, profitál az azok üzleti tevékenységből adódó ágazati know-how-ból.
Az elmúlt két évben a SIS forgalma jó egy negyeddel visszaesett. A Siemens ezért megkezdte a részleg újraorientálását, és a 2010-2012-es üzleti évekre 500 millió eurós beruházási célú összeget szándékozik rendelkezésére bocsátani, ami részben már meg is történt: tárgyi eszközökbe és immateriális javakba történő beruházásokra 300 millió eurót állítottak be a SIS üzleti tervébe. Ezt a Siemens megfelelően figyelembe veszi a SIS GmbH, valamint annak bel- és külföldi leányvállalatai feltőkésítésének elszámolásánál. Ugyanide tartoznak, ill. így veszik tekintetbe a cég megoldás-portfóliójának átalakítására, munkatársak képzésére és stratégiai megrendelések ajánlattételi és induló ráfordításainak finanszírozására – az Outsourcing és a Solutions egységek részére – betervezett pénzeszközök. A további 200 millió eurót szükség szerint, kiegészítő – a SIS értéknöveléséhez hozzájáruló – témákra (mint pl. az outsourcing üzlet erősítésére), a szoftverüzlet kiépítésére, valamint szelektív akvizíciók és innovációk céljára nyújtják. Csak Németországban legalább 50 millió eurós beruházásokat terveznek. Eközben, mint bejelentették, az összesen 35 000 főt kitevő létszámot világszerte 4 200-zal kell csökkenteni – ebből 2000 németországi munkahelyeket érint.
Az elérendő cél az SIS versenyképes kialakítása. A 2010-re kitűzött árbevétel 4,1 milliárd euró volt. A cégnek 2012-től vissza kell térnie a piacon szokásos szintű éves növekedési ütemre, és 2013-ra elérni az ágazatra jellemző profitrátát.
A SIS GmbH a jogi értelemben vett önállósodás után is a Siemens 100%-os leány-vállalata marad. Stratégiai továbbfejlesztésére, ill. az IT- és szoftver-know-how konszernen belüli erősítésére középtávon különféle alternatívák jönnek számításba, amelyeket gondosan tanulmányoznak. Addig is azonban most a SIS GmbH sikeres „önálló lábakra állításának“ van prioritása.
Kapcsolódó cikkek
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- A Siemens munkahelyeket teremt magyarországi zöldberuházással
- Új elnök-vezérigazgató a Siemens Zrt. élén
- Eric Spiegel a Siemens USA új vezérigazgatója
- Siemens-SAP együttműködés erőművek IT rendszereiben
- Regionális vállalatirányítási vezető a Siemens Zrt.-nél
- A Siemens komplett integrált repülőtéri rendszert szállít Turkménisztánba
- Egymilliárdot fizet a Siemens a megvesztegetésekért
- Új Siemens-cég az üzleti kommunikációban
- Vegyes vállalatot hozott létre a Gores Group és a Siemens AG
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.