A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
Az első üzleti félévben a Vodafone-nál változatlanul a mobiltelefon-hangszolgáltatás volt messze a fő bevételtermelő, miközben ez a bevétel csökkent kissé, 13,788 milliárd fontra az egy évvel korábbi 13,98 milliárdhoz képest. Az adattovábbítás bevétele viszont 28 százalékkal 2,411 milliárd fontra nőtt, a vezetékes - főként széles sávú - bevétel 4 százalékkal emelkedett, 1,646 milliárd fontra.
A teljes első üzleti félévi bevétel 22,603 milliárd font volt, 3,9 százalékkal több az egy évvel korábbi 21,761 milliárdnál. A szerves növekedés - változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva - 1,8 százalékos volt most. A fejlődő piacokon 20 százalék fölött, szervesen átlagosan 8,1 százalékkal nőtt a bevétel, Európában azonban 4,3 százalékkal, szervesen 1,3 százalékkal csökkent.
Az előző, márciussal zárult üzleti évben a Vodafone adózott eredménye 8,618 milliárd font volt, majdnem háromszorosa az előző évi 3,08 milliárdnak. A bevétele 8,4 százalékkal 44,472 milliárd fontra nőtt, szervesen azonban 2,3 százalékkal csökkent.
A mobiltelefon-szolgáltatás bevétele szervesen 1,6 százalékkal csökkent az előző üzleti évben. Az adattovábbítás bevétele viszont 19,3 százalékkal nőtt, a vezetékes - főként széles sávú – bevétel változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva 7,9 százalékkal emelkedett.
A Vodafone Magyarországon 1999. november végén indította el szolgáltatását. Bevétel- és eredményadatokat idén nem közöltek, de a társaság vezetői korábban elmondták az MTI-nek, hogy a cég jól jött ki a válságból: miközben tavaly az ügyfelek száma mintegy 500 ezerrel csökkent a magyar mobilpiacon, a Vodafone 40 ezerrel növelte előfizetői számát, így nagyobb piaci részhez jutott. A Vodafone bevétele a piaci átlagnál kevésbé esett vissza, és azt várják, hogy idén is hasonló lesz a helyzet, részben hatékonyságnövelés és kiadáscsökkentés - például az energiafelhasználás csökkentése - révén.
Kapcsolódó cikkek
- Még vonzóbbak a Blackberry-k a Vodafone-nál
- Három Sony Ericsson újdonság a Vodafone-nál
- A Vodafone új táblagépe már 6900 Ft-ért elvihető
- A Vodafone Magyarország a legjobb munkahely a távközlési szektorban
- A Vodafone megnyitotta új kutatás-fejlesztési központját a Szilícium-völgyben
- Átalakul a Vodafone, új vezér kerül Beck György mellé
- Vodafone márkájú olcsó okos-telefon a Vodafone-nál
- Csökkent a Vodafone nyeresége
- A Vodafone eladja SFR és Polkomtel részesedését
- A Vodafone Magyarországon is forgalmazza az iPhone 4-et
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.