Informatikai kutatóközpont létesült a Pannon Egyetemen
Informatikai kutatóközpontot hozott létre a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Karán az IBM Magyarország; a cég az általa berendezett szoftvertechnikai laboratóriumban hatezerféle szoftvertermékéhez és a budapesti innovációs központjában működő hardvereszközeihez biztosít ingyenes hozzáférést - mondta Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes a központ megnyitóján, Veszprémben.
A fideszes politikus szólt arról, hogy az IBM két új informatikai megállapodást kötött Veszprémben, az egyik a kutatólabor felállítása. A másik megállapodás szerint az IBM két hónap alatt stratégiai fejlesztési terveket készít "élhetőbb város" programja keretében Veszprémnek, amellyel a város jelenlegi gazdasági helyzetét és versenyképességét tervezik hosszú távon fejleszteni - mondta a miniszterelnök-helyettes. Mint hozzátette: a cég kutatási programjaiban való részvétellel a város és az egyetem bekerül a nemzetközi fejlesztésekbe.
Bertók Botond, az IBM Informatikai Kutatóközpont vezetője elmondta, hogy a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kara a legkorszerűbb eszközökhöz és technológiákhoz jut az együttműködéssel. Az informatikus hallgatók a tananyag részeként ismerhetik meg a legújabb fejlesztéseket és gyakorlati tudást szerezhetnek, a partnercég pedig kapcsolatba kerülhet a legtehetségesebb hallgatókkal.
Az új központ működéséről azt mondta, hogy a kutatás-fejlesztéssel matematikai alapokon optimalizálnak olyan gyakorlati folyamatokat, mint a közlekedési, vagy logisztikai rendszerek. Az optimalizálással a folyamat javítható, az egyetemen
nemzetközileg elismert oktatási anyagokat dolgoztak ki - tette hozzá.
Pongrácz Ferenc, az IBM Magyarország megbízott vezérigazgatója a kutatóközpont átadásán elmondta, hogy az IBM régóta ápol előnyös együttműködéseket a világ jeles kutatóegyetemeivel: a cég a hallgatóknak ösztöndíjprogramokat, az oktatóknak továbbképzési lehetőséget nyújt.
A Veszprém város számára felkínált ingyenes stratégia elkészítését húsztagú nemzetközi munkacsoport végzi majd. A versenyképességi elemzésben más városokkal összehasonlítják a megyeszékhely gazdasági és szolgáltatási adatait. A nemzetközi
kutatócsoport hét terület adatait hasonlítja össze a hatékonyság és a minőség javításáról, amelyek a városi élet minőségével és a működőtőke-befektetésekkel kapcsolatosak - mondta Pongrácz Ferenc. A végeredmény megmutatja, hogy milyen fejlődési lehetőségek vannak, illetve hol, mely területeken kell javítani a célok elérése érdekében - magyarázta.
Kapcsolódó cikkek
- Egyetem és informatikai cég együttműködése Debrecenben
- Díjat nyert a KÜRT H2O programja
- Informatikai fejlesztések tatabányai iskolákban
- Tudományos pályázatot hirdetett a Google tinik számára
- Kecskemét minden oktatási intézményében van már digitális tábla
- Viharsarki iskola-számítógépek pályázatból
- VIDEOTORIUM néven oktatási-tudományos videomegosztó portál indult
- Diploma kell, a jegyek nem számítanak elhelyezkedéskor
- Csúcsinformatika a budapesti Semmelweis Egyetemen
- Szakmák Európa-bajnoksága - magyar siker
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.