The Daily: az újság és az online között félúton
Tegnap még a sajtóbejelentés kapcsán foglaltuk össze az első kizárólagosan iPadra készített napilap kapcsán a híreket, ma már magáról a kiadványról is véleményt mondhatunk.
Jó újság! Színvonalasan megírt, érdekes cikkek, professzionális fényképek, releváns videók, animációk. Megkapjuk általa a napi betevő Sudokut és keresztrejtvényt is, van politika, kultura, szórakozás, divat, hobby, sport.
Mindenképp megéri lapszámonként a 14 centet (pláne, hogy most még - két hétig - ingyen van, csak utána válik kötelezővé a heti - 1 dolláros - vagy az éves - 40 dolláros - előfizetés).
A kiadvány azonban linkeket nem tartalmaz, és elgondolkodtató, hogy ez nem lesz-e hendikep a neten ezerszám hozzáférhető online újságokkal szemben. Vagy akár az, hogy azok percenként frissülnek, amire egy napilap - amely egy picit még a hagyományos újság világából érkezők tétovaságával keresi a helyét az online és a papír között - egyelőre nem vállalkozik.
De lehet, hogy ebben a rohanó világban épp ez a pillanatnyi megállás, a hírversenynek annyira nem kitett újságírói minőség, a nyugodt, és így technológiájában is igazán gazdag illusztrálási lehetőség, a tegnapi hírek értő körbejárása, vagyis mindaz, amit értenünk kell egy színvonalas napilap alatt, versenyképesen tudja kiegészíteni mindazt, amit az online hírportálok a Daily hordozóeszközén, az iPad-en, alternatívaként kínálnak.
A mégannyira olcsó ár is egy kérdés, ha összevetjük az ingyenes információtömeggel. Igaz, Murdoch szerint ez egy elavult kérdés, a minőségi tartalmakért, szolgáltatásokért előbb utóbb a neten is fizetni kell (az ő sajtóbirodalmának termékeit már most is csak pénzért szemlézhetjük).
Az első lapszám után még lehetetlen megjósolni a jövőt, de a kérdéseket érdemes feltenni, előbb utóbb megérkezik a felelet is...
Kapcsolódó cikkek
- Reklámmentes cikkek - a tartalomért az olvasók Readability-szolgáltatáson keresztül fizetnek
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?
- The Daily: Rupert Murdoch bejelentette az első csak iPad-en megjelenő napilapot
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja
- Digitális magazinolvasó iPad-re
- Élesedő hírversenyre számítanak a tartalomszolgáltatók
- Táblakomputerre tervezett digitális újságot indít Rupert Murdoch
- Korszakváltás a neten: médiafőnökök szerint a fizetős hírszolgáltatásé a jövő
- Online újságíró-iskolát alapít a Bertelsmann
- Mobilokra szabott országos lapot indít Amerikában a News Corp.
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.