A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
A Magyarországon több ezer embert foglalkoztató finn mobilgyártó társaság 200 millió eurós beruházással épít üzemet Hanoi, a vietnámi főváros környékén. A gyár 10 ezer embernek ad majd munkát, a termelés 2012-ben kezdődik a cég szerdai közleménye szerint.
A Nokia egyre nehezebben tartja a lépést az okostelefonokkal és táblagépekkel erősítő konkurenciával. A tavalyi utolsó negyedévben 124 millió készüléket adtak el, ami 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A társaság piaci részesedése 35 százalékról 31 százalékra csökkent.
Az új gyárral a feltörekvő piacokat célozzák meg, és kifejezetten a "nem okos telefonokra" (non-smartphone) koncentrálnak. A forintban számolva több mint 50 milliárdos beruházás az első lépés, amelyet újabb fejlesztések követnek majd - közölte a társaság.
A Nokia a versenytársaktól eltérően saját termelési hálózatot épített ki, majdnem minden készüléket Nokia üzemben szerelnek össze. A cégnek összesen 10 gyára van, Finnország, Nagy-Britannia, Kína, India, Dél-Korea, Brazília és Mexikó mellett Romániában és Magyarországon is termel.
Február elején a Nokia vezetése bejelentette, hogy a stratégiát váltanak, ami jelentős létszámcsökkentéssel jár. A bejelentés után a társaság magyarországi vállalata közleményt adott ki, amely szerint az új stratégia közvetlenül nem érinti a gyártást, a komáromi üzemben így továbbra is ugyanúgy folyik a termelés, mint korábban.
A Nokia és a Nokia Siemens Networks vegyes vállalat világszerte 132 ezer embert foglalkoztat. A komáromi gyárban nagyjából 5 ezren dolgoznak.
Kapcsolódó cikkek
- Piros és zöld színekben is elérhető lesz a Nokia Lumia 800
- Nokia 803: a multimédiás szörnyeteg
- Nokia - NGM: közös munkacsoport a dolgozók munkahelyhez juttatására
- A Nokia Komáromban 2.300 főt bocsát el
- 1,4GHz-es processzorral érkezhet az utolsó Symbian-os mobil – Nokia 801
- Nokia Lumia 800 és Lumia 710 a Telenor kínálatában
- Lelepleződött a Nokia Lumia 900
- A Nokia megválna okostelefon divíziójától?
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
- Leépítésekre készül a Nokia
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.