Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra

forrás Prim Online, 2011. április 28. 09:08

A magyar felhasználók többsége még nem fizetne a mobil többletszolgáltatásokért az Accenture felmérése szerint.

A vezetési tanácsadással, technológiai szolgáltatásokkal és tevékenységek kiszervezésével foglalkozó, megközelítőleg 215.000 fős alkalmazotti létszámmal, a világ több mint 120 országában működő világcég közleménye szerint jóllehet Magyarország bankjai és mobilszolgáltatói készen állnak a mobilfizetés széles körben történő bevezetésére, s a magyar telekommunikációs szektor élen jár a fejlesztésekben, még nincs megfelelő mértékű fizetőképes kereslet a többletszolgáltatásokra.

 A mobilfelhasználók száma világviszonylatban már meghaladja a 4 milliárdot, közülük 61 százalék előfizetéssel rendelkezik. Az okostelefonok térnyerésével megváltoztak a felhasználói szokások, így a szolgáltatóknak új piaci modellek kidolgozásával és bevezetésével kell igazodniuk ezekhez. Ilyen új funkció lett a mobilbankolás és a mobilfizetés, amelynek során valós időben történő interaktív kommunikáció jön létre a bankok és ügyfeleik között.

 A közlemény idézi Burián-Kozma Gábort, az Accenture banki iparágának igazgatóját, aki szerint Magyarországon a nyugati országokat megszégyenítően meglepően aktívnak bizonyulnak a felhasználók a mobilfizetések területén. Mindennapossá vált, hogy mobiltelefonon intézik a parkolás befizetését és a mozijegyek vásárlását.

 A cég tapasztalatunk szerint a magyar felhasználók többsége inkább akkor vesz igénybe fizetős szolgáltatásokat, ha az alternatíva elavult és kényelmetlen, vagy nagyon kockázatos. Valószínűleg a kritikus parkolási körülmények vezettek ahhoz is, hogy a felhasználók szívesebben fizetnek havonta pár száz forinttal többet, minthogy a parkolójegy automatákat vegyék igénybe.

 A hazai közbiztonság helyzete miatt népszerű a lakásriasztási szolgáltatás mobil adaptációja is, ugyanakkor a smart home megoldások értékesítése - például a hőmérséklet, páraszint mobil beállítása - még éppen csak megindult.

 Az Accenture felmérése szerint nincs minden új szolgáltatásra piacképes kereslet: jó példa erre a 2002-ben bevezetett magyar MMS, amely világszerte elterjedt, itt azonban mégsem vált népszerűvé. A jelenlegi gazdasági helyzet pedig még kevésbé teszi lehetővé a felhasználóknak, hogy például pénzt áldozzanak a mobilbankolási szolgáltatásra.

 Az Accenture tanulmánya szerint az e-bankolással ellentétben a mobilokra adaptált szolgáltatás szorosabb együttműködést kíván a telekom szolgáltatókkal. A mobilbankolás jelentős versenyelőnye az e-bankolással szemben a mobilitásban rejlik, hiszen bárhol, bármikor eléri a fogyasztó. Ez az előny a bankoknak is kedvező és költségkímélő: míg a hagyományos fiókban egy dollár a banki költség, addig az interneten vagy a mobiltelefonon egy cent - idézte a közlemény Hatfaludy Károlyt, az Accenture technológiai igazgatóját.

 A közlemény szerint az NFC (near field communication) technológiának köszönhetően ma már nem meglepő, ha a felhasználó néhány méter távolságból, egy gomb megnyomásával pénzt tud előhívni egy közeli ATM-ből. Ráadásul a ügyfélazonosítás és a biztonságos pénzkezelés megvalósítására a jelenlegi mobiltelefonok alapvető kommunikációs csatornái kiválóan alkalmasak.

 A tanulmány szerint az újfajta technológia lehetőséget teremt arra is, hogy több iparági szolgáltató közös szolgáltatásokat kínáljon a fogyasztóknak. Ilyen lehetőség lehet a telekommunikációs szektor piaci jelenléte az egészségügyben. A magyar egészségügyi helyzet kritikus állapota, az orvos alulfizetettsége és túlterheltsége miatt megoldást jelenthetnek az olyan kommunikációs eszközök, amelyek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy például feltölthessék vérnyomás állapotukat, illetve egyéb kritikus ellenőrzési kritériumokat és adataikat a sorban állás helyett. Megfelelő eszközök kialakításával nagyobb lehetőség nyílna a preventív kezelésekre, illetve az idősek, betegek minőségi gondozására is - mutat rá a felmérés.
 

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09