Okostelefonok az egészségügyben

Farkas Miklós, 2011. október 26. 14:29

Az IPSOS/UBM közös felmérése szerint 50 százalék körüli okostelefon-penetráció várható 1 éven belül az orvosok és gyógyszerészek körében.

Jelenleg az orvosok és gyógyszerészek közel negyede rendelkezik okostelefonnal, egyötödük pedig szakmai célokra is használja készülékét. Az orvosok további 31, míg a gyógyszerészek 18 százaléka tervezi okostelefon beszerzését egy éven belül, így az okostelefon-penetráció mindkét célcsoportban 50% körül várható a közeljövőben – derül ki a UBM Medica Magyarországgal, az Ipsos Zrt. stratégiai partnerével közös online - orvosok és gyógyszerészek körében végzett - okostelefon- és tablet-használatot elemző kutatásból, amelynek eredményei alapján – úgy az egy éven belüli penetrációt, mint a használati intenzitást figyelembe véve - érdemesnek látják az egyedi egészségügyi alkalmazások fejlesztését, vagy akár a multi-channel orvoselérés részeként való alkalmazását. 

Az okostelefon vásárlásának fő motivátorai a hasznos és változatos funkciók voltak a megkérdezettek körében, de jelentős meggyőző erővel bír az állandó internetkapcsolat, illetve a gyógyszerészek körében a gyógyszer-információkhoz való azonnali hozzáférés lehetősége.

Ami a mindennapi használatot illeti, az okostelefon tulajdonosok is a telefonálás, az SMS írás és az ébresztőóra funkciókat használják a leggyakrabban, megjelennek azonban az olyan, szakmai segítséget nyújtó alkalmazások is, mint a gyógyszer-adatbázis vagy az egészségügyi kalkulátor. Összességében elmondható, hogy a használati intenzitás, az alkalmazások iránti igény már jelenleg is igen magas, és várhatóan továbbra is nőni fog.

Az okostelefonok operációs rendszerét nézve tovább nő majd az Android-ot használó készülékek aránya és a Nokia operációs rendszere a Symbian részesedése komolyan csökken a jövőben. Ugyanakkor a verseny tovább erősödik az elérhető árú Windows operációs rendszerű mobilok megjelenésével, ahol a márka „umbrella” hatása elősegíti a rendszer gyors terjedését.

Az okostelefon vásárlásának fő motivátorai a hasznos és változatos funkciók voltak a megkérdezettek körében, de jelentős meggyőző erővel bír az állandó internetkapcsolat, illetve a gyógyszerészek körében a gyógyszer-információkhoz való azonnali hozzáférés lehetősége.

Ami a mindennapi használatot illeti, az okostelefon tulajdonosok is a telefonálás, az SMS írás és az ébresztőóra funkciókat használják a leggyakrabban, megjelennek azonban az olyan, szakmai segítséget nyújtó alkalmazások is, mint a gyógyszer-adatbázis vagy az egészségügyi kalkulátor. Összességében elmondható, hogy a használati intenzitás, az alkalmazások iránti igény már jelenleg is igen magas, és várhatóan továbbra is nőni fog.

Az okostelefonok operációs rendszerét nézve tovább nő majd az Android-ot használó készülékek aránya és a Nokia operációs rendszere a Symbian részesedése komolyan csökken a jövőben. Ugyanakkor a verseny tovább erősödik az elérhető árú Windows operációs rendszerű mobilok megjelenésével, ahol a márka „umbrella” hatása elősegíti a rendszer gyors terjedését.

 

Felmérések ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.

2016. május 7. 09:14

A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi

Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.

2016. április 20. 15:34

A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka

A Cisco tanulmánya 16 iparág vizsgálata alapján arra a következtetésre jutott, hogy 2015-ben a cégek csupán az elérhető digitális érték (Digital Value at Stake) 20 százalékát tudták realizálni. A digitális értéket a kutatók két fő szempont alapján mérték: a digitális beruházások és innovációk által generált új bevételi források és megtakarítások, valamint a digitális képességeiket versenyelőnnyé alakító iparági szereplők értékének változása.

2016. április 16. 09:16

Többet költünk online játékokra

A SuperData piackutató cég - a  A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.

 

2016. április 8. 10:51

A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban

Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő – A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt.

2016. április 4. 10:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36