A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
A Google március elsejétől változtatni kíván különféle termékei (YouTube, Gmail, Google Search és 57 további szolgáltatás) felhasználási feltételein, ami a felhasználók szokások olyan mértékű követését jelenti, hogy az ennek nyomán kialakított felhasználói profilok átkerülhetnek a Google egyik szolgáltatásából a másikba, és ott ehhez a profilhoz igazított hirdetések vagy keresési eredmények jelenhetnek meg.
A Google természetesen most is gyűjt információt, ám a jelenlegi adatvédelmi vállalalásai nem teszik lehetővé ezeknek átvitelét a különféle platformokra, és egy mindent átölelő felhasználói profil kiépítését. A változtatást a Google a szolgáltatások minőségének javításával indokolja, szerintük így elérhető, hogy ha valaki beírja a Google (vagy a YouTube) keresőablakába mondjuk a jaguár szót, akkor a rendszer eldöntheti, hogy ez a felhasználó inkább az autókat, vagy inkább az állatokat preferálja, és minden fronton (amelyek közül nyilvánvalóan üzletileg első helyen a hirdetések állnak) az érdeklődési körhöz igazodó személyesebb szolgáltatást lesznek képesek nyújtani.
Elemzők szerint a Google ellenfelei (mindenek előtt az Apple, Facebook) az elmúlt időszakban előnyöket kovácsoltak abból, hogy a Google adatvédelmi elvei kisebb mértékben engedélyezték a vállalat számára az adatok beépítését szogáltatásaikba, mint a versenytársaké. A Google változtatásának az a fele azonban, hogy még úgynevezett "opt out" sincs, vagyis senki nem tithatja le adatainak felhasználását, kiverheti a biztosítékot a szabályzó hatóságoknál és a felhasználóknál is. A Washington Post rögtönzött szavazása szerint minden esetre a szavazók (ez jelen cikk megírásakor több, mint tízezer olvasó) kétharmada úgy véli, hogy ha a Google ezt a változtatást véghezviszi, akkor ők lemondanak a Google szolgáltatásairól, ezt a sajátos és végleges "opt out" megoldást választják.
Kapcsolódó cikkek
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (1. rész)
- Az elmúlt egy év keresései Magyarországról és a nagyvilágból
- Bepanaszolták adatvédelmi problémák miatt a Facebookot
- Az adatvédelmi biztosnál bővebb jogkörökkel működik majd a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
- Tényleg "ellopják" minden adatunkat a gyártók és a szolgáltatók?
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.