A Magyar Posta konzorciuma nyerte a 900 MHz-es frekvenciasávot
Az NMHH nemzetközi árverés keretében értékesítette a 900 MHz–es tartományban nyújtható, 10,8 MHz-nyi frekvenciahasználati jogosultságokat. A frekvenciasávon a nyertesek GSM, UMTS, LTE, valamint WiMAX rendszerű - rádió- és távközlési szolgáltatásokat biztosíthatnak ügyfeleik számára.
Az árverés eredményeként az eddig háromszereplős piacra új szolgáltató léphet. A Magyar Posta Zrt. - Magyar Fejlesztési Bank Invest Zrt. - Magyar Villamos Művek Zrt. konzorciuma az 5 MHz-es „A” blokkon túl, opciót szerzett további frekvenciablokkok megvásárlására is az 1800 MHz-es, valamint a 2100 MHz-es frekvenciasávokban. Az EGSM sáv további 5,8 MHz-nyi frekvenciáját, azaz a „B” és a „C” blokkok tartományait a Vodafone Magyarország Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. és a Telenor Magyarország Zrt. nyerte meg.
A kiváló terjedési tulajdonságokkal rendelkező 900 MHz-es frekvenciasávval gazdaságosan fedhető le az ország egész területe szélessávú mobilinternet-szolgáltatással.
Az árverésen nyertes szolgáltatók olyan területeken is megjelenhetnek a legkorszerűbb mobilszolgáltatásokkal, ahol eddig nem volt megfelelő szélessávú lefedettség. Ennek köszönhetően elérhetővé válhat például a távoktatás, távképzés, távmunka olyan területeken is, ahol erre eddig nem volt lehetőség.
Az NMHH az értékesítés során arra törekedett, hogy hatékonyan hasznosítsa a rendelkezésre álló frekvenciakapacitást, ösztönözze a szolgáltatók hálózatfejlesztéseit, és elősegítse a mobilpiaci verseny élénkülését hozzájárulva ezzel a szolgáltatások minőségének javításához.
Kapcsolódó cikkek
- Márciusban is csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Lezárult a 26 gigaherzes pályázat
- Értékesítette a 26 gigahertzes frekvenciasávot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- Pályázatok a biztonságos internet használatról
- Tavaly év végén 2 millió 155 ezer mobilinternet-előfizető volt hazánkban
- Tavaly év végén közel 11,69 millió mobil-előfizető volt hazánkban
- Nyilvános a 900 MHz-es sáv árverésére jelentkezők névsora
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián
Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.
MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán
Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.
Újabb Apple Premium Partner üzlettel erősít az iSTYLE a Westendben
Az iSTYLE, az Apple termékek vezető hazai viszonteladója, a mai napon megnyitotta második Apple Premium Partner üzletét a Westend City Centerben. A lépés fontos mérföldkő az iSTYLE életében, hiszen az új flagship store árukínálata, magasan képzett munkatársai és minőségi szolgáltatásai még közelebb hozzák az ikonikus Apple Store-ok vásárlási élményét a hazai közönséghez.
Google atombomba: kombinált Core, Spam és HCU algoritmus frissítés egyszerre
A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet, amelyek célja a keresési eredmények minőségének javítása.
Átadták a Marketing Diamond Awards győzteseinek járó díjakat
Február 7-én, a MARKETING TRENDFORUM keretén belül, az ETELE CINEMA-ban rendezett eseményen adták át a Marketing Diamond Awards 2023-as elismeréseit. Idén a Pentacom lett az „Az Év Ügynöksége”, míg a Billingo Technologies Zrt. érdemelte ki az „Az Év Vállalata” díjat. A 34 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján „Az Év Marketingnagykövete” címet a Kiszervezett Marketing kapta.