Sürgetővé vált a mobil adatvédelmi szolgáltatások bevezetése

forrás Prim Online, 2012. április 24. 14:59

Az okostelefonok számának, és ezzel együtt a készülékeket fenyegető veszélyeknek az ugrásszerű emelkedésével a Nokia Siemens Networks mobil biztonsági csomagot vezet be intelligens eszközök, például okostelefonok és táblaszámítógépek számára. A piacon elérhető, eszközalapú és sok esetben gyártóspecifikus megoldásokkal szemben a Nokia Siemens Networks mobil biztonsági csomagja eszköz- és hálózatalapú biztonsági megoldások együttesével nyújt a készülék típusától és gyártójától független, teljes körű, egyszerűen használható védelmet. A hálózatot és a készüléket is védő megoldással a szolgáltatók komplex biztonsági szolgáltatást nyújthatnak előfizetőiknek.

Az előfizetők mintegy 84%-a az intelligens eszközén bárhol és bármikor hozzáférhet értékes üzleti és magáncélú adatokhoz és tartalmakhoz. Ők egyre vonzóbb célpontot jelentenek a kiberbűnözők és hekkerek számára. A kockázat ellenére a felhasználók kevesebb mint fele zárja le billentyűzárral vagy jelszóval okostelefonját, s csak 29%-uk gondolkozott azon, hogy vírusirtóval védje készülékét*.

A felmérések szerint a mobiltelefon-használók bár aggódnak a biztonságért, de a gyakorlatban vajmi keveset tesznek érte. Így például az előfizetők 62%-a a forrás megbízhatóságának ellenőrzése nélkül tölt le alkalmazásokat, 66%-a folyamatosan bejelentkezve hagyja a mobiltelefonos alkalmazásfiókokat, ha teheti, 41%-a ritkán vagy sohasem módosítja okostelefonja biztonsági beállításait, valamint 60%-a szerint jó lenne, ha egyszerűbb lenne a hitelesítés a mobilalkalmazásokban.

Helyzetükből adódóan leginkább a mobilszolgáltatók képesek arra, hogy a mobil-szélessávú előfizetőknek biztosítsák a teljes körű és kényelmes biztonságot. Mindehhez a szolgáltatók felhasználhatják a Nokia Siemens Networks eszköz- és hálózatalapú védelmet egyesítő mobil biztonsági csomagját, amellyel üzleti és lakossági ügyfeleiknek is komplex biztonsági szolgáltatást nyújthatnak.

A meglévő előfizetéseket biztonsági szolgáltatással kiegészítve a szolgáltatók új üzleti lehetőségeket alakíthatnak ki, javíthatják az ügyfélmegtartási mutatókat, a biztonságos környezet ráadásul egyéb szolgáltatásaik fokozott használatát is ösztönzi. Ezenfelül a megoldás előnyei közé tartozik a szolgáltató saját hálózatának és rendszereinek védelme, valamint a biztonsági események kivédéséből adódó megtakarítások az ügyfélszolgálat és a technikai támogatás oldalán.

A felhasználók egyetlen féltől kapnak web- és üzenetbiztonsággal kiegészített mobileszköz biztonsági, eszközkezelési és biztonságos távoli hozzáférési szolgáltatást. Mindezt egyszerűen, mindig naprakészen, a készülék teljesítőképességét és akkumulátoros üzemidejét nem rontva.

Az új mobil biztonsági csomag úgy egészíti ki a hálózatalapú „Security as a Service” (biztonság, mint szolgáltatás) megoldást, hogy az okostelefonokra és táblaszámítógépekre  a magán és vállalati felhasználók számára egyaránt teljes körű védelmet nyújt az alábbiakkal:

·    Mobileszköz Biztonság (vírusirtó, személyi tűzfal, böngészővédelem);
·    Mobileszköz Kezelés (szükség esetén a készüléken lévő adatok távolról történő kezelése: lezárása, törlése, mentése és visszaállítása);
·    Önkiszolgáló portál az eszközkezeléshez;
·    Biztonságos távoli hozzáférés.
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05