Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on

forrás Prim Online, 2012. július 12. 11:13

Az előkelő harmadik helyet szerezte meg a magyar Turtle Games csapat a Sydney-ben zajlott Imagine Cup technológiai versenyén az okostelefonokra történő játékfejlesztés kategóriájában. Utoljára három éve jutott magyar csapat a döntőbe, akkor szintén bronzérmesek lettek a hazai diákok. A Microsoft Imagine Cup a világ első számú technológiai diákversenye, amelyen a nevezők feladata, hogy az emberiség legégetőbb problémáira találják meg a választ. A magyar csapat harmadik helyet szerzett játéka a korlátos erőforrásokkal való gazdálkodásra és a fenntartható fejlődésre helyezi a hangsúlyt.

Az Imagine Cup-ban részt vevő diákok nem csak más hasonló gondolkodású fiatalokkal mérhetik össze tudásukat, de új barátokat, ismerősöket szerezhetnek, hiszen minden évben a legcsillogóbb elméjű diákok gyűlnek össze azért, hogy a technológia segítségével a világ legégetőbb problémáira találjanak megoldást.

A Microsoft 10 évvel ezelőtt indította el a versenyt abban a hitben, hogy a diákok képesek arra, hogy megváltoztassák a világot. Egy évtized alatt 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek millenniumi fejlesztési céljaitól kezdve saját országuk problémáin keresztül saját tapasztalataikig. A verseny mottója: „Képzelj el egy olyan világot, amelyben a technológia képes a legnehezebb problémák megoldására.”

A verseny hagyományosan legnagyobb érdeklődést kiváltó kategóriájában, a szoftvertervezésben az első helyet az ukrán Quadsquad Enable Talk projektje érdemelte ki.  Az ukrán diákok által fejlesztett szoftver egy elektromos érzékelőkkel és giroszkóppal felszerelt kesztyű segítségével képes lefordítani a jelbeszéd mozdulatait, és hang formájában továbbítja a szöveget. A csapat saját tapasztalataiból merítette az ötletet, s a rendszert már több jelbeszédet alkalmazó hallássérült emberen tesztelték Ukrajnában.

A versenyen sikeresen szerepelt a hazai Turtle Games Csapat is Rum Run nevű stratégiai kereskedő játékéval. A Kapos Ádám, Kiss Dávid, Pregardt-Paur Róbert és Pintér Márk által készített játékban a játékos szabadon irányíthat hajókat, amelyekkel rumot és élelmet vásárolhat, eladhat, szállíthat. A játék központja egy falu, amely az ellátás hatására fejlődik, és idővel önellátóvá válik, a játékos pedig ezért pontokat kap, melyekből új, például gyorsabb hajókat vehet. A játékélményt a részletgazdag grafikai megjelenítés és precíz kidolgozottság teszi teljessé.

A játék célja, hogy egyszerű, közérthető eszközökkel tanítsa meg a fejlődő és fejlett országok lakóinak egyaránt, hogy hogyan kezeljék rendelkezésre álló erőforrásaikat, hogyan aknázzák ki lehetőségeiket, támogassák embertársaikat, és biztosítsák a fenntartható fejlődést.

„Ami a felszínen játék, az a valóságban már élet és halál kérdése. Évente csaknem 10 millióan halnak meg éhezés miatt, és ez a probléma sajnos a világ legfejlettebb országait is érinti. Azzal, hogy felhívjuk az emberek figyelmét erre a rendkívüli, világszintű problémára, illetve megtanítjuk, hogy mennyire fontos az erőforrások jó kiaknázása, már életeket menthetünk meg.” – hangsúlyozta Pellek Krisztián, aki a Microsoft Magyarország konzulenseként a csapat mentori feladatait is ellátta.

A projekt nem csupán egy égető problémára próbál megoldást adni, de remek példája a hazai egyetemek közti együttműködésnek is. A játék programozását az ELTE hallgatói végezték, mivel a Rum Run története az ELTE Informatikai Karának – néhány évvel ezelőtt kísérleti céllal indított –Játékprogramok készítése szemináriumán indult. Az alkalmazás fejlesztése nagyrészt az Informatikai Kar Windows Phone Kutatói laborjában zajlott az ELTE IK Windows Phone Kompetenciaközpont támogatásával, míg a grafikai elemeket a Moholy-Nagy Művészeti egyetem két hallgatója készítette el.

 
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Világdöntőben az ELTE programozói

A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.

2024. április 19. 09:44

Magyar cégek férhetnek hozzá Európa legnagyobb innovációs hálózatához

A magyar innovációs ökoszisztéma megerősítését zászlójára tűző Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) partnerséget kötött az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) Health hálózattal, amelynek célja az európai polgárok egészségesebb jövőjének előmozdítása az egészségügyi innováció támogatásán keresztül. Az együttműködés fontos mérföldkövet jelent az egészségügyi innovációval foglalkozó magyar vállalkozások számára, hiszen az EIT Health InnoStars kiterjedt hálózatához való hozzáférés kaput nyit számukra az európai partnerekhez és rajtuk keresztül az európai és nemzetközi piacokhoz.

2024. április 9. 13:20

Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n

Nagysikerű rendezvénynek, a PlayIT-nak adott otthont a Széchenyi István Egyetem: az országos gamerexpóra közel háromezren látogattak ki. Az esemény minden korosztályt megmozgatott és az egész család számára szórakozást kínált, a campus több helyszínén várták a gaming és az e-sport iránt érdeklődőket.

2024. március 31. 14:29

Eldőlt, hogy kik képviselik Magyarországot a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

Két magyar csapat jutott tovább a Szíriában megrendezésre kerülő Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT). A világverseny nemzeti előválogatójaként szolgáló Kódkupát március 10-én rendezte meg a Neumann Társaság az Algo Pro Club és a Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium együttműködésével. A hiánypótló csapatverseny nagy hangsúlyt helyez a csapattagok közötti kooperációra, ami a vállalati munkakultúrára is felkészíti a fiatalokat.

2024. március 20. 16:03

MI festőrobot szórakoztatta a nézőket a Magyar Ifjúsági Robot Kupán

Az előző évek közkedvelt versenyszámaival, így többek közt a robotszínházzal, robotfocival és a menekítő robotok mérkőzésével zajlott le a 17. Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) Nyíregyházán. A versenyt a Neumann Társaság megyei szervezete, a Nyíregyházi Egyetem és a Magyar Robot Kupa Alapítvány szervezésében, a Neumann Társaság kiemelt szakmai támogatásával bonyolították le.

2024. március 12. 19:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09