EricssonLab: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat

forrás Prim Online, 2012. augusztus 28. 20:00

Az Ericsson ConsumerLab közzétette a fogyasztók TV és videóhasználati szokásait vizsgáló friss felmérését. A 2012-es TV & Video Consumer Trend Report szerint egyre bővül a TV-t és a közösségi platformokat egyidejűleg használó nézők tábora, és a közösségi tévézés ma már tömegpiaci jelenségnek tekinthető.

A kutatásból kiderül, hogy a fogyasztók 62 százaléka heti rendszerességgel látogat közösségi oldalalkat TV-nézés közben – ez a tavalyi adatokhoz képest 18 százalékos növekedés. Ez a fajta párhuzamos médiahasználat a nők 66, a férfiak 58 százalékára jellemző, a fogyasztók negyede rendszeresen meg is vitatja a közösségi oldalakon a látottakat. 

„A mobilkészülékek a tévézés részévé váltak, a fogyasztók 67 százaléka okostelefonnal, táblagéppel vagy laptoppal a kezében néz TV-t vagy videót.” – mondja Niklas Rönnblom, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. „A fogyasztók hatvan százaléka számolt be arról, hogy heti rendszerességgel használ igény szerinti – on-demand – szolgáltatásokat. Utazás közben tévézni vagy videót nézni is egyre népszerűbb szórakozás: ez ma már felerészben okostelefonon zajlik, terjedését a fejlett mobil szélessávú rendszerek is ösztönzik.”


Bár a TV- és videónézéssel kapcsolatos szokások és igények nagyon megváltoztak, a fogyasztók csupán 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jövőben szűkíteni kívánja TV-s csomagjának tartalmát. Sőt, a költségek csökkentése helyett a fogyasztók hajlandóak többet fizetni a jobb élményért: 41 százalékuk például a nagy felbontású (HD) TV- és videotartalmakra költene több pénzt.


A megkérdezettek fele maga szeretné kiválasztani a számára érdekes TV- és videotartalmat. „Ahogy nő a képernyők és a szolgáltatások száma, az emberek egyre inkább egy olyan, egyszerűen használható, aggregált szolgáltatást keresnek, amely mindent egyben kínál.” – tette hozzá Rönnblom. „Az igény szerinti és hagyományos (lineáris) TV technológiát egyaránt biztosítani kell a fogyasztóknak, akárcsak az egyszerűbb tartalomböngészést, a közösségi TV lehetőségeinek kihasználását és a tökéletes hozzáférést a legkülönbözőbb készülékekről.”


Az adatgyűjtésre Brazíliában, Chilében, Kínában, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Dél-Koreában, Spanyolországban, Svédországban, Tajvanon, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban került sor. A kutatók összesen 14 kvalitatív és 12 ezer kvantitatív online interjút bonyolítottak, melyek több mint 460 millió fogyasztó szokásait reprezentálják.

A felmérést az Ericsson ConsumerLab globális fogyasztókutatási programja keretében végezték. A több mint 40 országban és 15 metropoliszban bonyolított globális programban évente 100 ezer ember vesz részt – így statisztikailag 1,1 milliárd ember véleményét tükrözi. A kutatók – kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmazva – több száz órát fordítanak a különböző nemzetiségű és kultúrájú fogyasztók megkérdezésére.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén

Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk. 

2024. április 17. 19:55

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív

A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.

2024. április 17. 13:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09