Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések

forrás Prim Online, 2012. október 10. 15:50

Számszerűsítve az online reklámok kattintásait, megállapítható, hogy érdemes ezt a felületet használni. Leginkább az Y generáció (1980 után születettek) tagjai kíváncsiak a közösségi média felületein elhelyezett hirdetésekre. A korcsoport több mint fele (57%) tájékozódott már ilyen módon.

Az életkor növekedésével lankad az érdeklődés: az X generáció tagjainak (1966 és 1980 között születetteknek) 49%-át, a Baby Booemers-ek (a II. világháború után, 1946 és 1965 között születetteknek) 38%-át szegezi a fizetett közösségi felület a számítógép elé. Magyarországon ez a sorrend felborul, ugyanakkor sokkal nagyobb a közösségi reklámok iránti érdeklődés: az Y-generáció 74%-a, az X 65%-a és a Baby Boomers-ek 68%-a kattintott már ilyen felületen reklámra.

A mobiltelefonokon elhelyezett reklámok népszerűségének hasonló a sorrendje a generációk körében: az Y generáció 45%-a, az X generáció 43%-a, s a Baby Boomers-ek 34%-a követi őket. A rangsor ebben az esetben is más idehaza, de az érdeklődés a nemzetközinél valamivel alacsonyabb: 38% az Y-generáció körében, 40% az X-nél és 42% a Baby Boomers-eknél.

A leggyengébb kattintási aránya a hirdetések közül az olyan e-mailben küldött kiskereskedelmi hírleveleknek van, amelyeket mobilon olvasnak: az Y generáció 30%-a, az X generáció 31%-a, a Baby Boomers-ek 25%-a kattint rájuk. Magyarországon ezek az arányok sokkal alacsonyabbak, rendre 6%, 10% és 10%.

Tanulság a marketingesek számára: figyelő szemek követnek, követő szemek figyelnek – érdemes tartalmat tenni eléjük…

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09