Mivel lehet levenni a lábukról a fogyasztókat?

Czipperer Dia, 2013. február 19. 11:18

Mitől kötődünk egy márkához? Erre a kérdésre ad részben választ az Ipsos felmérése, amelyből kiderül, hogy a fogyasztók szeretik a kedvezményeket és az ingyenes vásárlásokat. Ezek 50%-ban erősítik egy adott márka iránti kötődést.

Mindenki szereti, ha spórolhat vagy ajándékkal jutalmazzák hűségéért. Főleg, ha kedvenc márkájáról van szó. Akik figyelemmel kísérik az általuk kedvelt márka közösségi kommunikációját, sokkal erősebb kötődést éreznek iránta, ha valamilyen kedvezményt, kupont kapnak, esetleg ingyenes vásárlást biztosítanak számukra.

Nem meglepő talán, hogy a nőket jobban vonzzák az ilyen ajánlatok, őket könnyebb levenni a lábukról. Részükről valamivel erősebb kötődés mutatható ki (56%), míg a férfiak esetében ez csupán 45%. Ebből következően a nők valamivel gyakrabban és nagyobb számban veszik igénybe a felkínált kedvezményeket: 52% vs. 42% arányban vezet a gyengébbik nem.

Ami viszont meglepő, hogy nem arat töretlen sikert a márkák próbálkozása a kötődés érdekében. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar online vásárlók kevesebb, mint fele (46%) veszi igénybe a kedvezményeket.

Ez azt jelenti, hogy mindez önmagában nem elég ahhoz, hogy a fogyasztó elköteleződjön, de a marketingstratégiába jól beépíthető, hiszen a felmérés is azt támasztja alá, hogy ha megvannak az alapok, akkor a kötődést erősebbre fűzheti az adott márka iránt.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05