Nem vagyunk őszinték a neten
Bizony internetezés közben sokak orra megnőhetne, ugyanis a G-Data és az NRC adatai világosan alátámasztják, hogy elég sok mindenről füllentünk a világhálón.
Könnyű sokszor internetes profilunk mögé elrejtőzni, vagy egy teljesen új személyazonossággal felruházni magunkat. „Ki veszi észre? És amúgy is, olyan sokan csinálják” – valahogy így indul a láncreakció. Na de nézzük, miről is hazudunk a neten!
A G-Data megbízásából készült felmérés szerint a magyar internetezők főleg végzettségükről, keresetükről és munkahelyükről állítanak valótlant. A fiatalok – akik még keresik az igazit – a párkereső oldalakon igyekeznek megszépíteni a valóságot, az idősebb korosztály pedig – meglepő módon, a Facebook adatlapján füllent kicsit.
Százalékos megoszlás tekintetében a társkereső oldalak vezetnek: itt a regisztrált tagok 12%-a hazudik valamiben, míg a Facebook esetében „csak” a felhasználók 9%-a. És a „Miben hazudnak?” kérdésre adott válaszok is eltérőek: az előbbi esetében főleg keresetükkel (29%) és végzettségükkel (24%) kapcsolatban lódítanak, míg a Facebookon inkább a hamis profilképek (25%), és a valótlan munkahelyi adatok (23%) dominálnak.
Facebook oldal - ábra
Társkereső oldal - ábra
És persze valótlan profilok is akadnak szép számmal: hazánkban ez az arány 6%-ra tehető, ami több mint negyedmillió hamis adatlapot jelent. „Ez a szám felhívja a figyelmet arra is, hogy milyen fontos tudatosítani a gyerekekben, hogy az interneten nem minden az, aminek látszik, és nem mindenki az, akinek mondja magát” – emelte ki az eredmények kapcsán Petrányi-Széll András, a G Data magyar kommunikációs vezetője.
A kutatás készítőinak jótanácsa, hogy nem kell, sőt nem ajánlott minden személyes adatot kiteregetnünk a közösségi oldalakon, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy szükségszerűen füllentenünk kellene ezekről.
A kutatást a G Data megbízása alapján az NRC piackutató készítette, az eredmények reprezentatívak a magyar internetezőkre nem, kor, lakhely és végzettség szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
- Mi ösztönzi az online követőket?
- Az amerikai felnőttek többet SMS-eznek vezetés közben
- Mire használjuk mobilunkat telefonáláson kívül?
- Egyre több amerikai tinédzsernek van okostelefonja
- Az internet szabadságáról tanácskoztak az EBESZ keretében Bécsben
- Internet akkor és most - 10 év távlatából
- Szerződésben vállalta, hogy távol tartja magát Facebooktól
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.