A Google többet tud rólad, mint az állam
A világhírű Economist szerint az internetes magánvállalatok valójában sokkal többet tudnak rólunk, mint az állam. A Google az összes levelünket elolvassa, feljegyezheti kivel telefonáltunk, és azt is, hogy éppen hol tartózkodunk. A Facebook sem különb, és ez csak a jéghegy csúcsa.
Tudja, mivel bombázzon
A felhasználók nap, mint nap szembesül vele, hogy olyan hirdetésekkel találkozik a neten, amilyen témák érdeklik. Ez nem véletlen. Az Economist szerint ugyanis a Google a Gmailes levelezésünk teljes tartalmát átolvassa, azért, hogy minél célzottabb hirdetéseket jeleníthessen meg számunkra – írja a szakkatalogus.hu.
Olyan kulcsszavakatat vadászik leveleinkben, amely alapján megtudhatja, mi érdekel minket, és ennek alapján rakja elénk a hirdetéseket: mindegy, éppen hol böngészünk a neten. A Microsoft, a Yahoo és a legtöbb nagy szolgáltató többé-kevésbé hasonlóan jár el, így, ha más szolgáltatót választunk, nem kerülhetjük el a "figyelést".
Egy példát is említ a neves folyóirat. Éppen grillpartit szervezünk. Felkészüléshez pedig megnézünk egy videót a YouTube-on a grillkészítésről, majd elküldjük a barátainknak a meghívót. Ezek után ne legyünk meglepve, hogyha az interneten grillezéssel kapcsolatos reklámok bukkannak majd fel.
A Nagy Testvér figyel minket
A Google a mi személyes információinkat használja fel, hogy más cégek fogyasztóivá váljunk. Vajon mit tennénk, ha a postás felbontaná a leveleinket és elolvasná azokat? Majd a leveleink alapján, személyre szóló szórólapokkal tömné tele a postaládánkat. Nem lennénk felháborodva?
Egy közvélemény kutatás szerint a Gmailt használók 71%-a nem volt tisztában azzal, hogy a cég átolvassa a levelezésüket és 88%-uk szerint ennek azonnal véget kell vetni.
De mindez csak a jéghegy csúcsa. A Google adatvédelmi irányelvei között elolvashatjuk, hogy a cég gyűjtheti a telefonhívásaink adatait, hogy kit és mikor hívtunk, és mindezt tárolja is. Azt is rögzíti, hogy mikor és milyen weboldalakat nézünk meg, és ha a Google helyérzékelő szolgáltatásait is igénybe vesszük, akkor azt is tudja és tárolja, hogy mikor és hol tartózkodunk.
A Facebook sem különb
Természetesen a másik internetes óriás a Facebook sem marad el az adatgyűjtésben a Google mögött. Önkéntesen adjuk meg személyes infomációink döntő hányadát, teljes kapcsolati hálónkat, és azt, hogy mi érdekel bennünket. De a Facebook a saját területein kívül is figyel ránk.
A Technology Review-ban megjelent cikk szerint a Like-gombon keresztül a Facebook követni tudja mely cikkek, zenék tetszenek nekünk. Sőt, tavaly ősz óta már nincs szükség Like gombra sem. A Facebook már képes arra, hogy kövesse online tevékenységünket és adatokat gyűjtsön rólunk, a határain túl is. Természetesen a cél itt is a hirdetők minél pontosabb kiszolgálása, a személyes adataink felhasználásával.
Mindent tudnak rólunk
A DailyMail idézi Eric Schmidtet, a Google volt vezérigazgatóját: ”Tudjuk hol jártál, és azt is, hol vagy most, mindezt a te engedélyeddel. És többé-kevésbé azt is tudjuk, min gondolkodsz”.
Egyre inkább törekszünk a biztonságos netezésre, adatinkat foggal-körömmel próbáljuk megvédeni, azonban mégis, miközben nem is gondolunk rá, adataink mások "kezébe" kerülnek. Furcsa belegondolni abba, a Google és a Facebook sokkal többet tud rólunk, mint amit a legkeményebb diktatúrák hírszerzései valaha is tudtak az állampolgáraikról.
Kapcsolódó cikkek
- Elrajtolt a megújult Gmail
- Újabb Gmail frissítés az átláthatóbb levelezésért
- A Microsoft videóban figurázta ki a Google-t
- Gmail a kezdetektől
- Megújult a Gmail iOS alkalmazása
- Gmail: akár 10 GB csatolmány egy levélhez
- Új prémium hirdetési forma a Facebookon
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Egyszerre több Gmail fiók is elérhető mobilról
- A Google megtalálta a tökéletes férfit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.