A felhő és a közösségi alkalmazások jövője vállalati környezetben

forrás: Prím Online, 2013. július 29. 13:32

A Microsoft évente többször is felmérést készíttet arra vonatkozóan, hogy a kkv-k és nagyvállalatok életében milyen irányú változások következnek be a felhő szolgáltatások és a közösségi alkalmazások használatában.

A nagyvállalatok és a kkv-k az üzleti felhasználásra szánt közösségi alkalmazásokat – pl. az intranetet, videokonferenciát és belső közösségi hálózatokat – teljesen eltérő módon használják. Az Ipsos által elvégzett kutatásból –amelyet 32 ország kkv-inak és nagyvállalatainak összesen 10 000 végfelhasználójával folytattak le – kiderül, hogy az olyan megoldások mellett, mint az intranet és az azonnali üzenetküldés, a kkv-k jobban szeretnek többféle publikus közösségi alkalmazásokat használni üzleti tevékenységük során, míg a nagyvállalatok szívesebben használnak kevesebb, ugyanakkor elterjedtebb eszközt.

 

„A nagyvállalatok és a kkv-k végfelhasználói részéről óriási igény van a közösségi együttműködést elősegítő technológiák iránt, így ez a partnerek számára is növekvő lehetőséget jelent.” – mondta el Jon Roskill, a Microsoft alelnöke. „Bár mindegyik szegmens másképp használja ezeket a technológiákat, a kkv-k jellemzően a nyilvános FTP-ket vagy felhő alapú tárhelyeket, a publikus közösségi hálókat, blogokat kedvelik, a nagyvállalatok pedig egyértelműen inkább az intranetet, a munkaközösségek együttműködését megkönnyítő megoldásokat és a videokonferenciát részesítik előnyben.”

 

A következő különbségekre derült még fény:

 

·  Bár mind a nagyvállatoknál, mind a kkv-knál a  legtöbben (tízből heten) a kollegákkal való kommunikálásra használják a közösségi alkalmazásokat, a kisebb vállalatok alkalmazottai egyéb feladatkörök elvégzésére is igénybe veszik azokat, úgy mint vevőkkel, ügyfelekkel, beszállítókkal való kapcsolattartás vagy információ szerzés. Ezzel szemben a nagyvállalatoknál inkább egy házon belüliszakértő megtalálására használják a lehetőséget.

 

· A fenti eszközök teljes elfogadása természetesen még mindig nem teljes sem a nagyvállalatoknál, sem a kkv-knál. Mindkét esetben a biztonságos (71% a nagyvállalatok, és 60% a kkv-k esetében) és hatékony (58% a nagyvállatoknál és 59% a kkv-knál) munkavégzés veszélyeztetését tartják a legjelentősebb kockázati tényezőnek.

 

Az informatika konzumerizációjával alapvetően megváltozott az üzleti szféra kommunikációja is, a vállalati közösségi eszközökkel még inkább előtérbe helyeződik a ’hozd a saját eszközödet’ (Bring Your Own Device)jelmondat” – mondta el Rebecca Sizelove, az Ipsos Public Affairs alelnöke.


A legfrissebb IDC tanulmányból kiderül, hogy az üzleti világban egyre több szervezet –mérettől függetlenül – helyezi át technológiai infrastruktúráját a felhőbe. A kutatás remekül mutatja, hogy a felhőre fókuszáló partnerek – azaz azok, akiknek bevétele legalább 50%-ban a felhőalapú szolgáltatásokból származik – bevétele és ügyfeleinek száma kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a nem a felhőre fókuszáló partnereké, egy alkalmazottra jutó bevételük pedig 30%-kal magasabb azokénál. A felmérés szerint az ügyfelek átfogó felhőszolgáltatóra vágynak:

 

·  63%-uk olyan felhőszolgáltatót szeretne, mely minden ezzel kapcsolatos igényüket kielégíti,

 

·  67%-uk egyetlen felhőszolgáltatótól kívánja megvásárolni a különböző felhőszolgáltatásokat,

 

·  74%-uk pedig azt is elvárja szolgáltatójától, hogy szükség esetén képes legyen a felhőben tárolt adatokat a számítógépeken is elérhetővé tenni.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05